|
کدخبر: 164956

قیمت طلا و سکه تا این لحظه

قیمت هر قطعه سکه بهار‌آزادی روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۳ فروردین چقدر بود؟

اقتصاد قیمت طلا و سکه تا این لحظه

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دروز یکشنبه ۲۲ فروردین با ۲,۸۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. اونس طلا با نوسانات زیاد شروع خوبی در سه ماهه دوم داشت، بهای هر اونس طلا در معاملات روز گذشته ۱۳‌دلار، معادل ۸/ ۰ درصد کاهش یافت و در ۱۷۴۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود یک درصد افزایش نشان داد.

طلا اوایل هفته گذشته حدود ۵۰ دلار بالاتر از جمعه قبل بود‌ و تا نزدیکی سطح ۱۷۶۰ دلار نیز صعود کرد. تغییر در فضای بازار ممکن است در ادامه از قیمت طلا پشتیبانی کند، به‌خصوص آمار تورم آمریکا سه‌شنبه هفته‌جاری منتشر می‌شود و با توجه به آمار شاخص قیمت تولیدکننده که رشد قوی را نشان داد، ممکن است افزایش را نشان دهد.

تحلیلگران بر این باورند که رشد قوی‌تر از حد‌انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده ممکن است باعث صعود مجدد بازده اوراق قرضه شود. اما اگر طلا بتواند سطح ۱۷۵۰ دلار را حفظ کند، پتانسیل بهبود قیمت تا سطح ۱۸۰۰ دلار وجود دارد.

کاهش حباب سکه

با افزایش قیمت دلار در بازار روز گذشته ‌سکه تحت‌الشعاع تعطیلات آخر هفته بازار‌های جهانی و افت ۱۳ دلاری اونس‌طلا؛ کاهش نرخ را تجربه کرد. بر این اساس شکاف قیمت واقعی و ارزش بازاری سکه در بازار به کمترین سطح خود رسیده است که می‌تواند نشانه خوبی برای ثبات باشد.

قیمت هر قطعه سکه بهار‌آزادی روز گذشته به  ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان کاهش یافته و سطح حمایتی خود را از دست داد. کارشناسان معتقدند‌که سکه در منطقی‌ترین سطح خود برای خرید قرار گرفته است ولی تردیدهای بزرگی برای تغییر در انتظارات و رفتار بازار وجود دارد که ممکن است کاهش حباب در مقطع اخیر به معنای آن باشد که بازار شاهد کاهش تقاضا است، بازار سکه همانند گذشته رمقی برای صعود ندارد و این عامل می‌تواند زمینه‌ساز نزول سکه به سطوح پایین‌تر شود.

ارسال نظر