|
کدخبر: 163486

سرمایه گذاری چینی ها باعث اشتغال زایی می شود؟

یک فعال حوزه کار معتقد است سرمایه گذاری چینی ها در ایران با توجه به جمعیت بالای ۸۰ میلیون نفری کشور جواب می دهد و وقتی شرکتهای چینی در صنایع داخلی سرمایه گذاری کنند، کشورهای دیگر هم جرات سرمایه گذاری پیدا می کنند و از محل سرمایه گذاری ها بازار کار و اشتغال و تولید داخلی به رونق می رسد.

اقتصاد سرمایه گذاری چینی ها باعث اشتغال زایی می شود؟

علی اصلانی در گفت وگویی در ارزیابی تاثیر سند همکاری ایران و چین بر بازار کار و اشتغال کشور اظهار کرد: اگر این توافق طبق آن چیزی که کارشناسان و تحلیلگران می گویند مثبت و به نفع کشور باشد قطعا می تواند به تحرک بازار کار و رونق اشتغال منجر شود و بخشهای مختلف اقتصاد را پویا و فعال تر کند.

وی ادامه داد: برخی از معادن کشور نیازمند ماشین آلات و دستگاههایی برای بهره برداری هستند که به دلیل تحریم و گرانی امکان واردات آنها نیست در حالی که اگر این معادن راه بیفتد دستکم ۳۰۰۰ نیروی کار در آنجا مشغول کار می شوند و نرخ بیکاری شهرها پایین می آید و چرخ اقتصاد به گردش در می آید.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه تحریم های خارجی مانع سرمایه گذاری در کشور شد، اظهار کرد: خوشبختانه ایران کشوری است که سرمایه گذاری در آن جواب می دهد و جمعیت بالای ۸۰ میلیون نفر بازار بکری برای هرنوع سرمایه گذاری است. وقتی شرکتهای چینی در صنایع ما سرمایه گذاری کنند کشورهای دیگری همچون آلمان و فرانسه هم جرات می کنند و پشت سر چینی ها وارد می شوند.

به گفته اصلانی، امنیت و اعتماد دو عامل موثر برای حضور سرمایه گذاران است و شرکتهای چینی با حضور خود امنیت و سودآوری و توسعه سرمایه گذاری را به همراه می آورند.

وی بابیان اینکه فشارهای خارجی و تحریم ها به صنعت و تولید داخلی ضربه می زند، ابراز امیدواری کرد: آن چیزی که در این توافق به عنوان استفاده از ظرفیتهای مختلف بخشها و صنایع کشور عنوان شده به شکل شایسته و با حفظ منافع ملی و منافع کشور محقق شود.

این فعال حوزه کار درعین حال درباره چرایی واکنشها نسبت به امضای این سند همکاری نیز گفت: اگر جنبه های مثبت توافق مدنظر قرار گیرد با توجه به آنکه چین یک کشور بزرگ اقتصادی است می تواند به نفع تولید و بازار کار و جامعه کارگری باشد و سرمایه گذاری ها به بهبود وضعیت تولید و صنایع کشور منجر شود.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    چقدر احمقانه هست که فکر کنیم سرمایه گزاری چین باعث اشتغال میشود البته برای خودشان هم ایجاد اشتغال و هم کسب سود فراوان خواهد شد چون منابع ارزان در اختیارشان قرار میگیرد کاری که برای تولید کننده ایرانی نکردند برای چینیها خواهند کرد و منابع را مفت به آنها خواهند داد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها