|
کدخبر: 162134

مشکل کمبود لاستیک سنگین رفع شد

باقرجوان گفت: با همکاری وزارت صمت مشکل تامین لاستیک در ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری رفع شده و رانندگان براساس پیمایش می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

اقتصاد مشکل کمبود لاستیک سنگین رفع شد

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه داشتن رانندگان مجرب و آموزش دیده از برنامه‌های اصلی در بخش حمل‌ونقل عمومی به شمارمی رود گفت: سلامت تمامی رانندگان و آموزش مداوم آنها همواره در دستورکار سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته است به طوری که این رانندگان هم در بدو ورود و هم در هنگام خدمت دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند.

او با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما به شمار می‌رود افزود: طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته در مسافت‌های متوسط و بلند حدود ۴۰ درصد جابه‌جایی‌ها توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ۶۰ درصد توسط ناوگان شخصی انجام می‌شود این در حالی است که ۹۹ درصد از تصادفات در این ۶۰ درصد رخ می‌دهد.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در رابطه با تامین شانزده قلم کالای ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعلام کرد: در سال گذشته چندین جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی و تشکل‌های حمل‌ونقلی و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد و در این جلسات مشکلات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را بررسی کردیم.

باقر جوان با بیان اینکه وزارت صمت متولی تامین لوازم مورد نیاز از جمله روغن، لاستیک و قطعات یدکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای است افزود: تامین این کالاها به صورت مداوم توسط سازمان راهداری صورت می‌گیرد و از طریق وزارت صمت در حال رصد و پالایش است و طبق آخرین صحبت‌های وزیر صمت مقرر شد لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سامانه کالا که تحت نظارت وزارت صنعت است تامین شود.

او با بیان اینکه تامین این لاستیک‌ها از طریق ارز نیمایی انجام شده و در سامانه کالا به رانندگان عرضه می‌شود گفت: این لاستیک‌ها بر اساس پیمایش به رانندگان ارائه می‌شود و راننندگان این بخش می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها لاستیک‌های خود را دریافت کنند.

باقر جوان تاکید کرد: سازمان راهداری تمامی آمار پیمایش رانندگان را به وزارت صمت ارائه می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر