|
کدخبر: 141175

رشد چشمگیر قیمت لاستیک در بازار + جزییات

انواع لاستیک در هفت ماه منتهی به مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل چه میزان افزایش نرخ داشته‌اند و بالاترین رشد نرخ به چه مدل لاستیکی رسید؟

اصناف رشد چشمگیر قیمت لاستیک در بازار + جزییات

داده‌های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی لاستیک خودرو رشد بین ۱۵ تا ۷۲ درصدی نرخ داشته است.

اما چه عواملی موجب شد تا لاستیک در مدت زمان مورد بررسی رشد نرخ را تجربه کند؛ به گفته فعالان این بخش افزایش هزینه‌ تولید تایر عمده دلیلی است که رشد نرخ این محصول در بازار را به همراه داشت؛ افزایشی که تولیدکنندگان رشد نرخ ارز را عمده دلیل آن عنوان می‌کنند و معتقدند تغییر ارز پایه واردات و تخصیص نیافتن ارز به واردات لاستیک که علاوه بر محصول نهایی مواداولیه را نیز در بر گرفت از جمله دلایلی است که موجب شد تا نرخ لاستیک رشد چشمگیری داشته باشد.

براساس داده‌های اعلام شده « لاستیک پرایدی بارز ۱۳*۶۵*۱۶۵» در مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱.۵ درصد رشد را تجربه کرده است. اما در خصوص « لاستیک پژویی بارز ۱۴*۶۵*۱۸۵» این رشد به ۷۲.۳ درصد رسید.

از دیگر «لاستیک "بارز سمند – ال۹۰ " ۹۰۱۸۵*۸۵*۱۵» نیز در مدت زمان مورد بررسی رشد ۷۴.۱ درصدی نرخ داشته است.

رصد داده‌های اعلام شده بیانگر آن است که لاستیک خودروهای سنگین نیز از رشد نرخ بی‌نصیب نبود بطوریکه «لاستیک بارز اتوبوسی ۲۲.۵*۸۰*۳۱۵» در مدت زمان مورد بررسی رشدی ۱۵.۱ درصدی را ثبت کرده است.

قیمت «لاستیک ۰۰۲۴*۱۲ پیروزی کامیونی (پارس)» نیز در دوره مورد بررسی برابر با ۵۴.۳ درصد بوده است.

لاستیک

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها