|
کدخبر: 162009

گسترش نیوز از هزینه ترمیم دندان در ۱۳ سال قبل گزارش می دهد:

ارتودنسی ۹۰۰ هزار تومان! / چطور هزینه های دندان پزشکی ۲۲ برابر شد!

هزینه ارتودنسی به حدود ۲۱ میلیون تومان رسیده است. این یعنی بیش از ۲۲ برابر رشد قیمت! البته که حقوق کارمندان و کارگران به هیچ عنوان در این سال ها ۲۲ برابر نشد.

اقتصاد ارتودنسی ۹۰۰  هزار تومان! / چطور هزینه های دندان پزشکی ۲۲ برابر شد!

کابوس بزرگ خانواده های ایرانی هزینه های سرسام آور دندان پزشکی است. این روزها برای ترمیم و سرویس کامل دندان های یک فرد بالغ باید مبالغ هنگفتی را پرداخت کرد. برای مثال در سال جاری پر کردن یک عدد دندان از حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان هزنیه دارد. این در شرایطی است که برای ارتودنسی کامل همه دندان ها در دهه هشتاد مبلغ ۹۰۰ هزار تومان هزینه لازم بود.

ناگفته نماند که هزینه ارتودنسی به حدود ۲۱ میلیون تومان رسیده است. این یعنی بیش از ۲۲ برابر رشد قیمت! البته که حقوق کارمندان و کارگران به هیچ عنوان در این سال ها ۲۲ برابر نشد.

به تعبیر دیگر جدول هزینه های دندان پزشکی در حدود ۱۳ سال قبل البته نشان می دهد که همه چیز در دهه ۸۰ بسیار منصفانه تر و ارزان تر بوده است. بد نیست نگاهی به فهرست هزینه های دندان پزشکی در سال ۱۳۸۷ داشته باشیم تا بدانیم رشد قیمت ها در این سال ها چقدر سریع و سرسام آور بوده است.

 

دندان-پزشکی87

شایان ذکر است که روش پرداخت هزینه‌های درمان‌های مختلف دندانپزشکی یکسان نیست. هزینه بعضی از درمان‌ها را باید در ابتدای درمان به طور کامل پرداخت کرد، حال آن که هزینه بعضی از خدمات پس از به پایان رسیدن دوره درمان دریافت می‌شود. متخصص روش پرداخت هزینه را نسبت به قیمت دندانپزشکی در هر جلسه ویزیت و مشاوره اعلام می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها