|
کدخبر: 161763

خبر خوش درباره قیمت مرغ

درحالی که در هفته های اخیر چندین مرتبه وعده تنظیم بازار مرغ عملیاتی نشده بود این بار رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وجود تعطیلات، کشتارگاه‌ها از فردا فعال می‌شوند و نیاز بازار به گوشت مرغ برطرف می‌شود.

اقتصاد خبر خوش درباره قیمت مرغ

علی صفر ماکنعلی اظهار داشت: در چند روز اخیر با تعطیلی کشتارگاه‌ها در بازار کمبود مرغ و افزایش بیشتر قیمت پدیدار شد، اما با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های بعمل آمده با انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور کشور امسال برخلاف سال‌های گذشته باوجود تعطیلات کشتارگاه‌ها از فردا فعال می‌شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت کشتارگاه‌ها به صورت شبانه روز خواهد بود تا مرغ مورد نیاز بازار تامین شود.

رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: قیمت مرغ تابع عوامل مختلف است، اما با افزایش عرضه، امیدواریم قیمت فعلی کاهش یابد.

ماکنعلی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ۲۲۰ کشتارگاه فعال در کشور وجود دارد که توانایی کشتار مرغ مورد نیاز کشور را دارند و به صورت شبانه روز می‌توانند ۳/۵ میلیون قطعه پرنده کشتار کنند و حدود ۶ تا ۷ هزار تن مرغ وارد بازار کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر تامین گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد افزود: امسال در واحدهای گوشتی میانگین جوجه ریزی نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۲/۶ درصد افزایش داشته، اما تقاضای گوشت مرغ نیز به شدت افزایش یافته بعنوان مثال در استان آذربایجان شرقی که مصرفش در اسفند ۹۸.۲۱۰ تن بوده اسفند ۹۹ به ۳۸۰ تن رسیده و همچنین در استان گلستان مصرف روزانه ۷۵ تن بوده که به ۲۰۰ تن رسیده است و این تقاضای بسیار بالا که برای گوشت مرغ بوجود آمده باعث شده توزیع و خرید مرغ دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی واحدهای تولیدی طیور خود را که سنشان از ۴۵ روز عبور کرده کشتار نمی‌کنند گفت: این در حالیست که سقف سن کشتار طیور ۴۵ روز است و با واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

ماکنعلی افزود: قیمت مرغ از این بالاتر نمی‌رود و هیچکس منتظر نباشد که با کشتار نکردن دام، قیمت مرغ را افزایش دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نیاز روزانه کشور به گوشت مرغ ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن است که در حال حاضر ۴۰ میلیون و ۴۹۱ هزار قطعه جوجه از تاریخ ۲۰ بهمن تا ۲ اسفند ۹۹ در سالن‌های مرغداری جوجه ریزی شده است که تا ده روز آینده ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار خواهد شد و هیچ مشکلی در تامین نیاز بازار وجود ندارد و امیداریم با این اقدامات قیمت مرغ در بازار به تعادل برسد.

 

منبع: تسنیم
  • ممد ارسالی در

    ببینیم و تعریف کنیم( این خط این نشان)

  • نقی ارسالی در

    شماکه خداراشکرازاولش هم مشکلی نداشتیدلله الحمد

  • ناشناس ارسالی در

    ملت می ترسد که باز دست سوم روحانی از جیب ش در بیاید وباز مرغهارا چپاول کند

  • اصفهانی ارسالی در

    ای ملت بدبخت حقتونس

ارسال نظر