|
کدخبر: 161734

کاهش قیمت بیت کوین در راه است؟

به گفته بابی لی، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی رمزنگاری BTCC، روند صعودی قیمت بیت‌کوین بر اساس الگوهای تاریخی در شرایط کنونی می‌تواند تا ۳۰۰ هزار دلار هم ادامه یابد.

اقتصاد کاهش قیمت بیت کوین در راه است؟

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با این وجود لی هشدار داده است که پس از دستیابی بیت‌کوین به چنین اوجی، حباب ایجاد شده منفجر خواهد شد و روند نزولی قیمت این رمزارز ممکن است تا سال‌ها ادامه یابد.

لی که در حال حاضر مدیر ارشد کیف پول رمزنگاری باله است، همچنین تاکید کرد: چرخه بازار صعودی عظیم بیت‌کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و این یک دوره بزرگ است و بر همین اساس فکر می‌کنم که قیمت بیت‌کوین در تابستان پیش رو می‌تواند از مرز ۱۰۰ هزار دلار هم عبور کند.

لی در گفت‌وگوی روز دوشنبه خود با سی‌ان‌بی‌سی تصریح کرد: دو مورد از چرخ بازار صعودی عظیم بیت کوین طی هشت سال گذشته اتفاق افتاده و باید به خاطر بیاوریم که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۷ بود که قیمت این رمزارز به ۲۰ هزار دلار رسید اما با منفجر شدن حباب ایجاد شده در پایان سال بیت‌کوین در حدود ۱۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

لی افزود: در حالی که بیت کوین در محدوده قیمتی ۳۰ هزار به سال ۲۰۲۱ وارد شد، می‌توان تا ده برابر افزایش قیمتی آن را متصور شد، اگرچه مطمئن نیستم که در این باره تاریخ باز هم تکرار شود.

بیت‌کوین تاکنون روند موفقیت آمیزی در سال ۲۰۲۱ داشته است و موفق به جابجایی قابل توجه رکوردهای پیشین خود در سه ماهه سال جاری شده است. این رمزارز محبوب در اوایل مارس از مرز ۶۰ هزار دلار هم عبور کرد و استقبال سرمایه‌گذاران بیش از پیش به سوی این بازار جلب شد.

با این وجود لی به عنوان تحلیل‌گر بازار رمزارزها هدشار داده است که «زمستان بیت‌کوین» که ممکن است سال‌‌ها به طول بینجامد کل بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت:‌ کاهش قیمت‌ها پس از ترکیدن حباب ادامه می‌یابد که ما در صنعت رمزنگاری بیت‌کوین این دوره را «زمستان بیت‌کوین» می‌نامیم که ممکن است دوره‌ای دو تا سه ساله باشد.

لی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که ارزش بیت‌کوین می‌تواند۸۰ تا ۹۰ درصد از اوج خود فاصله بگیرد. باید توجه داشته باشیم که بازار بیت‌کوین بسیار بی ثبات است اما همین ویژگی سود و ریسک نهفته در این بازار را چندین برابر افزایش داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها