|
کدخبر: 161252

با ۴میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

گزارش پیش رو به بررسی نرخ واحدهای ۴میلیارد تومانی که طی بهمن۹۹ در تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد با ۴میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات بازار املاک ایارن خاکی از آن است که با بودجه ۴میلیارد تومان تقریبا در همه نقاط تهران امکان خرید واحد وجود دارد؛ اما در برخی از نقاط واحدهایی با متراژ پایین‌تر و یا قدیمی‌تر و در برخی نقاط نیز امکان خرید هر واحدی وجود دارد؛ برای مثال مناطق جنوبی تهران از مناطقی است که با بودجه ۴میلیارد تومان می‌توان واحدهایی با متراژ بالا و سن پایین نیز خریداری کرد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که واحدهای جنوبی تهران غالبا متراژ پایین هستند.

متوسط نرخ مسکن در تهران طی بهمن ماه بیش از ۲۸میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد؛ لذا خرید یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری با قیمتی نزدیک به متوسط نرخ مسکن در تهران تقریبا به دو میلیارد و ۸۰۰میلیون هزار تومان هزینه نیاز دارد و این در حالی بود که متوسط نرخ مسکن در منطقه یک تهران تقریبا به ۶۰میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین با بودجه ۴میلیارد تومانی حتی امکان خرید واحد متراژ پایین در منطقه یک نیز وجود دارد؛ اما نکته حایز اهمیت عرضه پایین خانه‌های متراژ پایین در منطقه یک است.

در ادامه این گزارش به بررسی نرخ برخی از واحدهای ۴میلیارد تومانی که طی بهمن ماه امسال در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی ۴میلیارد تومانی است که در بهمن ماه امسال در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌‌ یادشده نیست.

جردن از خیابان‌های معروف تهران در منطقه۳ شهرداری است؛ یک واحد آپارتمان ۶۰متری و ۶سال ساخت در این محله حدودا ۷۰میلیون تومان در هر متر مربع و مجموعا با نرخ ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان معامله شد؛ واحدی ۱۲۰متری و ۲۸سال ساخت در افسریه جنوبی نیز با نرخ ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به فروش رسید.

یک دستگاه آپارتمان ۷۱متری و ۱۱سال ساخت در فرحزاد متری ۶۱میلیون و ۳۵۸هزار تومان فروخته شد؛ همچنین نرخ مسکن حهت معامله واحدی ۱۴۶متری و یک سال ساخت در تهرانسر شمالی ۲۸میلیون و ۷۶۱هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

تهرانپارس از محله‌های شرق تهران است؛ واحدی ۹۹متری و ۱۰سال ساخت در این محله متری ۴۰میلیون و ۱۹۲هزار تومان نرخ داشت؛ همچنین جهت خرید واحدی ۹۹متری و ۱۰سال ساخت در محله پونک ۴میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز بود.

یک خانه ۱۲۳متری و ۱۰سال ساخت در محله پیروزی متری ۲۸میلیون و ۶۰۳هزار تومان امضا شد؛ فردی جهت معامله یک واحد ۱۲۲متری و ۶۰ساله در نظام آباد ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها