|
کدخبر: 160148

کارگر مناسب برای کارگاه ها پیدا نمی شود!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال حاضر با مشکل کارگر مواجه شدیم و کارگر مناسب برای فعالیت در کارگاه های تولیدی پیدا نمی شود و یکی از دلایل آن مربوط به پرداخت همین یارانه ها است.

اقتصاد کارگر مناسب برای کارگاه ها پیدا نمی شود!

حسن لطفی در گفت و گویی با اشاره به موازی کاری در زمینه حمایت های معیشتی از مردم ،گفت: در حال حاضر ما حمایتی در قالب هدفمندی یارانه ها به مردم می پردازیم و از سوی دیگر هم سهام عدالت به مردم پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: همچنین ما یارانه معیشتی را هم در دستور کار داریم و نیاز است همگی این موارد یک کاسه شده و به صورت تجمیع شده این یارانه پرداخت شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می شود بخشی از این یارانه ها به بخش های تولیدی کشور تزریق شود.

لطفی با بیان اینکه پرداخت یارانه باعث شده تا افراد غیر فعال جامعه افزایش پیدا کنند، بیان داشت: ما در حال حاضر با مشکل کارگر مواجه شدیم و کارگر مناسب برای فعالیت در کارگاه های تولیدی پیدا نمی شود و یکی از دلایل آن مربوط به پرداخت همین یارانه ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد غیر فعال جامعه افزایش یافته اند، بیان داشت: برخی افراد حتی واجد شرایط فعالیت هستند و اما نمی خواهند فعالیت کنند.

لطفی بیان داشت: در حال حاضر در همین شهر تهران کارگر ساختمانی مناسب پیدا نمی شود؛ همچنین ما در برخی شهرستان ها با مشکل کارگر ساختمانی مواجه هستیم و کارگر ساده یافت نمی شود و علت آن هم این است که به جای اینکه یارانه های حمایتی دولت به سمت تولید، کار و رونق و اشتغال سوق داده شود به افراد داده می شود، یعنی برخی افراد این یارانه را دریافت کرده و خود را قانع می کنند و نهایتا بر سرکار نمی روند.

منبع: بازار
  • پرهام ارسالی در

    اقا خواهشا به دولتمردان توصیه میکنیم یارانه ها را حذف کنید . به طور مثال به تعداد نفرات هر شهر صندوق حمایت از تولید تشکیل بدید و مبلغ یارانه را برای احداث و احیا گارگاه همان شهر اختصاص بدید. از سود تولید به افراد مستمری بگیر اینطوری کمک کنید. هم تولید داریم هم مستمری بگیر. اینطوری تن پروری رواج پیدا کرده. قطعا تا 10 سال اینده کارگر ساده هم یاید وارد کنیم.متخصص داره کم میشه. برا یه بار که شده این بساطا جمع کنید . هر چند که پیامد اجتماعی داره ولی با مدیریت میشه از بحرانش عبور کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها