|
کدخبر: 159643

فوری / واکش همتی به آزاد نشدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی

امروز در خبرها آمده بود که وزیر خارجه آمریکا گفته است تا ایران به توافق هسته ای بازنگردد، منابع ایران در کره را آزاد نمی کنیم. در این خصوص چند نکته قابل ذکر است :

اقتصاد فوری / واکش همتی به آزاد نشدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی

از اول هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد . درخواست مذاکره ازطرف سفیر کره وتوافق برای پرداخت منابع ایران هم توسط خود کره ای ها انجام شد و من در جلسه، از این که اجازه لازم را از آمریکاییها گرفتن یا نه ازایشان سؤال کردم.

 بانک مرکزی ، برنامه خود را برای تأمین نیازهای ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشورها تنظیم کرده است. لذا تأمین ارز کالاهای اساسی ، دارو و تجهیزات پزشکی توسط منابع درجریان بانک مرکزی وتأمین ارز سایر کالاهای ضروری و نیز مواد اولیه واحدهای تولیدی از طریق منابع صادرات غیر نفتی در سامانه نیما و نیز واردات در مقابل صادرات به صورت روان درجریان است.

از اول سال تا کنون، بانک مرکزی ۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کرده است و ۲۴ میلیارد دلار ارز صادرات ( غیر نفت خام) نیز از روشهای مختلف درخدمت واردات کشور قرار گرفته است.

 از اول بهمن ماه تا کنون ۳ / ۳ میلیارد دلار صرفا در سامانه نیما تأمین ارز شده است واین علاوه بر تأمین ارز خود بانک مرکزی و رقم قابل توجه واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است. فقط در روز گذشته عرضه در نیما ۶ برابر معاملات بود. میانگین نرخ معاملات دیروز نیز۲۲۵۰۰ تومان برای هردلار بود.

photo_۲۰۲۱-۰۳-۱۱_۱۷-۱۶-۰۷

  • ناشناس ارسالی در

    خداروشکر . کاش اصلا ازاد نشه .

  • امیر ارسالی در

    سلام این مرد اهل کار و صادق به عمل است 🌹

  • ناشناس ارسالی در

    جوجه ها چی فکر کردین

  • ناشناس ارسالی در

    دلار!!!! گوزم بهت نمیدن جناب همتی

  • ناشناس ارسالی در

    این همتی ابزاری است تا فقر و گرانی را بی اورد .او از واردات بشدت جلو گیری می کند و فقط می خواهد دلار بگیرند و با ان دلار ها در دیگر نقاط جهان هزینه کند.حتی اجازه واردات کالاهای اساسی را نمی دهند

  • عبذالله ارسالی در

    این قدر آمریکا قدرت دارد که هیچ کشوری بد ون اجازه او کاری انجام نمی دهد و باین کش ور در افتادن دارد و مردم ایران را بدبخت کردن دارد

  • ناشناس ارسالی در

    این اعمال ورفتار غیرانسانی مسئولان کره ج نوبی باید مدنظر حتی نسلهای آینده ایران د ر روابط اتی ومتقابل باشد که دراین ایام س خت اقتصادی وکرونایی ، کره ای ها مردانگی نکردند ! واز امریکا ترسیدند ! واقعا باید بحال مسئولان ترسوی کره جنوبی تاسف خورد ۰

  • ناشناس ارسالی در

    لامصب چرا بنزین ماشین ما را 50لیتر ازنو کم کردید بجای.اینکه مرحم درد ما باشید اذیت هم میکنیم

  • بنده خدا ارسالی در

    اگر راست میگی سفیر کره را از ایران اخراج کنید

  • ناشناس ارسالی در

    بعد بگین آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

  • رض ارسالی در

    ازاولش معلوم بود که دروغ مگویید فقط با ا ین اخبارها میخواهید از بازار ارز ماهی بگ یرید

  • ناشناس ارسالی در

    مرگ بر همه خوش خیالان و ساده لوح هایی که همچنان نگاهشان به غرب است و به آنان اعت ماد دارند

  • محسن ارسالی در

    تجهیزات پزشکی راچراداخلی سازی نکردیم که اینقدرارزبخواهد.

  • کارشناس سیاسی ارسالی در

    در موضوع هسته ای و توافق برجام دولت بایدن شاید بدتر از ترامپ باشد؟ بایدن مثل گرگ عمل میکند. حملات گروهی؟ وی ابتدا با کشورهای اروپایی بر علیه ایران اجماع کرد سپس با چراغ سبز کشورهای غربی تحرکات انتحاری خودش را برعلیه ایران اعمال کرد هر روز حرف جدید؟حقه بازی و سفسته گری از سرو روی مقامات آمریکایی بخوبی نمایان است. راست گفتن آمریکا قابل اعتماد نیست امروز موضوع برای ملت ایران بخوبی روشن شد که هر دولتی در آمریکا روی کار بیاید همان خلق و خوی استکباری دارد. نظام آمریکا نظام گانگستری است و نمیتوان عملکرد سارق بودن آنرا عوض کرد. ضرورتا" مقامات کشور بدنبال سرعت هر چه بیشتر غنی سازی در سطح بالا باشند آمریکا با وقت کشی میخواهد اثرات مخرب تحریمها بر اقتصاد ایران و معیشت مردم تاثیر بگذارد در حال حاضر هدف اصلی ایالات متحده براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. همه حرفهای آنان بهانه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها