|
کدخبر: 156455

سکه بازان امیدوار به افزایش قیمت!

افت قیمت طلای جهانی، اهرم فشار به قیمت سکه شده و احتمال از دست رفتن کف قیمتی مهم این بازار در امروز بالا رفته است. سکه بازان به دنبال آن هستند از مسیر خرید ارز و بالا بردن قیمت دلار مانع چنین اتفاقی شوند.

اقتصاد سکه بازان امیدوار به افزایش قیمت!

قیمت طلای جهانی روز جمعه کف حمایتی هزار و ۷۵۰ دلاری را از دست داد؛ این عامل می تواند معامله گران بازار سکه را در لاک دفاعی قرار دهد و به صورت غیرمنتظره منجر به از دست رفتن سطح ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی شود. با این حال، نوسانات پشت خطی روز جمعه نشان می داد که سکه بازان به راحتی حاضر به از دست دادن سطح یاد شده نیستند؛ فلز گران بهای داخلی حتی زمانی که اونس طلا در محدوده هزار و ۷۲۰ دلار معامله شد، تن به تثبیت زیر سطح ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نداد.در این شرایط، به نظر می رسد، روز شنبه تا زمان تسویه معاملات فردایی، سکه در برابر کاهش معنادار قیمت مقاومت کند؛ ولی پس از آن دچار افت زیادی شود.

تنها عامل حمایت از قیمت سکه

تنها یک عامل می تواند موجب شود که سکه امامی دچار افت معنادار نشود و آن افزایش ارزش دلار در بازار داخلی است. روز جمعه گفته می شد که سکه بازان برای مقاومت در برابر نزول اونس طلا، شروع به خرید دلار کرده اند. در معاملات پشت خطی نیز اسکناس آمریکایی به بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان رفته بود. با این حال، در صورتی که امروز نرخ حواله درهم دچار نزول شود، سکه بازان نمی توانند به راحتی در برابر نیروهای کاهشی بازار ارز مقاومت کنند. البته حرکت دلار به سمت ۲۶ هزار تومان، به صورت موقت اثرات سقوط انتهای هفته طلای جهانی را بی اثر خواهد کرد.

به نظر می رسد، سناریوی مورد علاقه حامیان سکه این است که در ۲ روز ابتدایی هفته تا حدی از ارزش فلز گران بهای داخلی حفاظت کنند و منتظر آغاز بازارهای جهانی در روز دوشنبه باشند؛ اونس طلا در ساعات پایانی روز جمعه، در راه افزایش قیمت قرار گرفته بود و سکه بازان امیدوارند در آغاز این هفته بازارهای جهانی، این روند افزایشی ادامه پیدا کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها