|
کدخبر: 154579

سقف حباب سکه کجاست؟

در حالی که قیمت طلا در جهان نزولی شده اما قیمت سکه در ایران صعودی است. این اتفاق حباب قیمت سکه را بالا می‌برد اما سقف حباب کجاست؟

اقتصاد سقف حباب سکه کجاست؟

دیروز معامله گران سکه امامی به نزول بهای اونس طلا بی‌محلی کردند، عاملی که حباب فلز گران بهای داخلی را بار دیگر به بالای محدوده ۸ درصدی رساند. در صورتی که طلای جهانی زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری باقی بماند و سکه به رفتار افزایشی خود در روز جاری ادامه دهد، می‌توان از شگفتی طلایی سکه بازان سخن گفت.

سکه برای بی‌توجهی به روند کاهشی اونس طلا نیاز به حمایت دلار دارد. حداقل در معاملات پشت خطی دیشب، دلار از سکه حمایت می‌کرد و این مسئله را با افزایش خود تا آستانه مرز ۲۶ هزار تومانی نشان داد.

حباب سکه در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، ولی هیچگاه به بالای محدوده ۹ درصدی نرفته است. با توجه به اینکه دیروز فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به محدوده ۸ درصدی رسیده بود، می‌توان گفت که رشد بیشتر حبابی برای سکه دشوار است. اگر قرار به کاهش حباب سکه باشد، این فلز گران بها باید مقداری از ارزش خود را از دست بدهد.

ارزش واقعی سکه در محدوده۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفته است که فاصله حدودا ۹۰۰ هزار تومانی با قیمت بازار دارد. به باور تحلیل گران فنی، اگر ارزش واقعی سکه به بالای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود، خریدها افزایش پیدا خواهد کرد و اگر ارزش آن به زیر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، قیمت بازاری سکه نیز به سرعت نزولی خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر