|
کدخبر: 153925

افزایش حباب قیمت سکه + آخرین نرخ در بازار

کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه در روزهای اخیر افزایش یافته و همین امر موجب حباب ۶۲۰ هزار تومانی سکه شده است، گفت: مردم دیگر برای هدیه‌ طلا و سکه نمی خرند و کارت‌های هدیه جایگزین طلا شده است.

اقتصاد افزایش حباب قیمت سکه + آخرین نرخ در بازار

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری اظهار داشت: نوسانات اخیر قیمت ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده تا جایی که دیروز قیمت سکه تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم بالا رفت.

وی با بیان اینکه تعدیل قیمت ارز و کاهش تقاضا در روز جاری موجب کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار شده است، تصریح کرد: اما قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته همچنان افزایشی است؛ درحالی که قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت دلار مجدداً به کانال ۲۶ هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی آرای قیمت‌های امروز طلا و سکه را با توجه به چند نوبت رفت و برگشت اینطور اعلام کرد: قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،‌ ربع سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش تقاضا برای خرید سکه موجب افزایش حباب سکه به ۶۲۰ هزار تومان شده است، افزود: نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی نیز با توجه به پایان سال و افزایش تقاضا دارای حباب شده اند.

وی ادامه داد: انتظارمان این بود که با شروع ماه رجب تقاضا برای خرید طلا و جواهر نیز افزایش داشته باشد ولی بازار همچنان با رکود همراه است و اگر خریدی روی طلا و سکه انجام می شود بیشتر جنبه سرمایه گذاری دارد؛ در سال‌های گذشته مردم برای هدیه بخصوص در ایام عید از سکه های طلا استفاده می کردند ولی امسال با توجه به گران شدن طلا و سکه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کارت‌های هدیه بانکی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر