|
کدخبر: 153484

خداحافظی با پراید ارزان!

افزایش تقاضای شب عید برای خرید خودرو، برگشت صف‌های میلیونی خرید خودروهای پیش‌فروش، افزایش قیمت دلار، متناسب نبودن حجم تولید خودرو با نیاز بازار و خداحافظی ارزان‌ترین خودرو از خط تولید پنج علت موثر در نوسان قیمت چند روز اخیر خودرو است.

اقتصاد خداحافظی با پراید ارزان!

افزایش تقاضای شب عید برای خرید خودرو، برگشت صف‌های میلیونی خرید خودروهای پیش‌فروش، افزایش قیمت دلار، متناسب نبودن حجم تولید خودرو با نیاز بازار و خداحافظی ارزان‌ترین خودرو از خط تولید پنج علت موثر در نوسان قیمت چند روز اخیر خودرو است.

اخیرا مقامات اتحادیه نمایشگاه‌داران از احتمال افزایش تقاضا برای بازار خودرو با نزدیک شدن به ایام شب عید سخن گفته بودند. اتفاقی که به نظر می‌رسد در نوسان قیمت چند روز اخیر خودرو بی‌تاثیر نبوده است.

از سوی دیگر برگشت صف‌های میلیونی خرید خودروهای پیش‌فروش نیز افزایش تقاضا برای خرید خودرو را تایید می‌کند.

طبق آمار منتشره، در فروش فوق‌العاده اخیر خودروهای داخلی، بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، آن هم برای کمتر از ۲۳ هزار دستگاه خودرو. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد شانس برنده شدن شرکت‌کنندگان در فروش فوق‌العاده موردنظر، تقریبا یک به ۱۵۷ است.(دنیای اقتصاد)

این درحالیست که به گفته وزیر صمت ۵۰ درصد خودروهای پیش‌فروش شده امسال از خدمات پس از فروش بهره‌ای نبرده بودند که شاید این آمار به معنای آن باشد که بخشی از خریداران خودروهای پیش‌فروش قصد مصرف نداشته‌اند بلکه با نگاه سرمایه‌گذاری این خودروها را خریده‌اند.

علاوه بر این، طبق آخرین آمارها روند قیمت دلار مجددا صعودی شده و از سوی دیگر با وجود اعلام نیاز بازار به سالانه دو میلیون دستگاه خودرو(طبق اظهارات وزیر صمت) اما میزان تولید کشور با این رقم فاصله قابل توجهی دارد.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است. با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به نظر می‌رسد در امسال حداقل یک میلیون خودرو کمتر از نیاز بازار عرضه شده باشد.

خداحافظی پراید با خط تولید نیز اتفاق مهم دیگر امسال بوده است. از تابستان امسال دیگر هیچ پرایدی به جز پرایدوانت تولید برای عرضه به بازار داخل تولید نمی‌شود. در همین حال آخرین قیمت‌ها از بازار حاکی از این است که قیمت پراید تا ۱۳۵ میلیون تومان نیز گران شده است.

 

با وجود این اتفاقات، ۱۷ بهمن ماه امسال وزیر صمت تصریح کرد: قیمت خودرو ضمن کاهش در حال رسیدن به یک تعادل است و دلالان در حال حذف شدن هستند.(شاتا)

رزم حسینی اظهار کرده بود: با افزایش عرضه، قیمت در حال کاهش است و در آینده نزدیک خودروهای با کیفیت تارا و شاهین نیز وارد بازار خواهند شد و می‌توانند در جلب رضایت مشتریان موثر باشند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    اینقدرتبلیغات الکی نکنیدپرایدچیه میخام ا صلا تولیدنشه ایشالا برای همیشه حذف یشه ا زتولید

  • ناشناس ارسالی در

    بابا ول کنید پراید مگه ماشین هرروز قیمت جدید میزارید مگه بنز خجالت بکشید

  • حامد ارسالی در

    فعلا که بازار دستشه بزارید جولان بده ببی نم چی میشه

  • نیما ارسالی در

    سلام چه فایده همون را هم ما نمیتونیم بخر یم باید ۵ سال مث خر کارکنیم هیچی نخوریم که اونم اگه گرونتر نشه بتونیم بخریم.

  • ناشناس ارسالی در

    انگار داره در مورد پورش صحبت میکنه برین جمع کنید

ارسال نظر