|
کدخبر: 153063

آژیر خطر در بازار دلار

در حالی که تصور می‌شد قیمت دلار در این هفته کم نوسان باشد اما معامله گران در حال داد و ستد دلار در مرز ۲۵ هزار تومان هستند.برخی می‌گویند امروز روز سرنوست در بازار است.

اقتصاد آژیر خطر در بازار دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی، به دو قدمی مرز ۲۵ هزار تومانی رسید. از نظر تحلیل گران فنی، مرز ۲۵ هزار تومانی جایی است که سرنوشت بازار ارز را تعیین خواهد کرد. به باور آن ها، عبور دلار از این مرز به منزله زنگ هشداری در مورد افزایش احتمال نوسانات آتی در بازار ارز خواهد بود. تحلیل گران فنی قبل تر به درستی پیش‌بینی کرده بودند که اگر اسکناس امریکایی بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند، به سوی مرز ۲۵ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

حمایت درهم از افزایش دلار

به گفته بازیگران باتجربه ارزی، درهم از خط نزولی خارج و بالای محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شده است. با درهم بالای ۶ هزار و ۸۰۰ تومان، ارزش دلار در بازار داخلی می‌تواند حداقل بالای ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان باشد. اگر درهم به بالای خط حساس ۷ هزار تومانی برود، دلار به راحتی می‌تواند بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قرار بگیرد.

سمت و سوی انتظارات معامله گران

به گفته فعالان، از دو شب گذشته انتظارات در میان معامله گران ارزی ۱۸۰ درجه تغییر کرد. قبل تر معامله گران تصور می‌کردند که ایران و امریکا به سوی حل اختلافات حرکت خواهند کرد و با پایان فشار حداکثری، تحریم‌ها نیز لغو خواهند شد. با این حال، تک جمله بایدن مبنی بر عدم لغو تحریم قبل از بازگشت ایران به محدودیت‌های هسته‌ای موجب شد که معامله گران احتیاطی خریدهای خود را افزایش دهند. در شرایط فعلی، برخی معامله گران تصور می‌کنند، در تاریخ سوم اسفندماه، ایران اجرای پروتکل الحاقی را نیز متوقف خواهد کرد؛ برخی بازیگران ارزی، این اتفاق احتمالی را نیز در خرید و فروش‌های خود لحاظ می‌کنند.

با وجود رشد روزهای اخیر دلار، برخی بازیگران ارزی باور دارند باید در خرید این ارز احتیاط کرد. از نگاه آن ها، با وجود تمام نااطمینانی ها، ریسک سرمایه‌گذاری بر روی دلار در درازمدت بالاست. وقتی یک خبر قیمت دلار را در اندازه هزار تومان جابه‌جا می‌کند، خبری متفاوت می‌تواند به صورت سریع، اسکناس امریکایی را کاهشی کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها