|
کدخبر: 151789

۲ برابر شدن یارانه‌ ها منتفی شد؟

میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص تکلیف مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها پس از رد شدن کلیات بودجه، گفت: ممکن است مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دوباره از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشود.

اقتصاد ۲ برابر شدن یارانه‌ ها منتفی شد؟

روز گذشته کلیات لایحه بودجه در حالی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد شد که کمیسیون تلفیق، مصوباتی پر سر و صدایی هم افزایش وام ازدواج، دو برابر شدن یارانه‌ها در سال آینده، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و افزایش حقوق سربازان و... را در آن گنجانده بود.

با توجه به منتفی شدن مصوبات مذکور و بازگشت لایحه بودجه به دولت، این سوال مطرح است که در صورت ارائه مجدد لایحه بودجه به مجلس، کمیسیون تلفیق مصوبات خود را دوباره تصویب خواهد کرد یا نه؟

حجت‌الاسلام والسلمین میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق بودجه در صورت ارائه لایحه جدید از سوی دولت، باز هم بر مصوبات خود همچون افزایش وام ازدواج، حذف نرخ ارز ترجیحی، دو برابر شدن یارانه‌ها و... پافشاری خواهد کرد یا نه، گفت: به نظر می‌رسد همه ی مصوبات کمیسیون تلفیق دوباره تصویب نخواهد شد و برخی از آنها ممکن است تغییر کند کما اینکه برخی از مصوبات کمیسیون با رای ناپلئونی تصویب شده بودند. در همین خصوص ممکن است مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دوباره از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفان جدی داشت

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی خاظرنشان کرد: حتی اگر این موضوع در صحن علنی مطرح می‌شد مخالفان جدی داشت و من در دفاع از کلیات بودجه تنها موضوع مورد اختلاف را همین مسئله عنوان کردم که می‌توانست در صورت تایید کلیات به کمیسیون بازگردانده شود یا در صحت تغییر پیدا کند که با رد شدن کلیات لایحه بودجه همه این مسائل منتفی شد.

 

منبع: جی پلاس

ارسال نظر