|
کدخبر: 151645

قیمت سکه افزایش یافت + جزییات

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه) با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه (سیزدهم بهمن) ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

اقتصاد قیمت سکه افزایش یافت + جزییات

ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه امروز (۱۴ بهمن‌ماه) ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه براین، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون ۷۶۵ هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۴۸ دلار و ۶ سنت فروخته شد.

گفتنی است سه‌شنبه هفته گذشته (۳۰ دی) قیمت سکه تاکنون با باقی ماندن در کانال ۱۰ میلیون تومانی، هر روز با افزایش یا کاهش روبرو شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشته و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین افزایش قیمت انس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر انس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر