|
کدخبر: 151278

امید سکه به دلار ۲۵ هزار تومانی

معامله گران سکه تمایل دارند قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان برسد زیرا این قیمت به معنای تثبیت بازار سکه در بالای مرز ۱۱ میلیون تومان است.

اقتصاد امید سکه به دلار ۲۵ هزار تومانی

قیمت سکه در وضعیت ناپایداری قرار دارد؛ صبح به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی می رود و شب در معاملات پشت خطی به کانال ۱۰ میلیون تومانی بازمی گردد.یا برعکس روز به زیر مرز ۱۱ میلیون باز می گردد و شب از مرز رد می شود.

در چنین وضعیتی، به احتمال زیاد معامله گران بزرگ بازار تمایلی به خرید و فروش نداشته باشند؛ مخصوصا اینکه حباب این فلزگران بها، بعدازظهر روز یک شنبه نیز به نزدیکی محدوده ۴ درصدی رسید. در هفته های اخیر عموما معامله گران زمانی که حباب سکه به محدوده ۲ درصدی می رسید، خریدار می شدند و در محدوده ۴ تا ۵ درصدی فروش های خود را بیشتر می کردند.

قیمت-سکه

سکه بعدازظهر روز یک شنبه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله می شد. سکه در چنین سطح قیمتی در صورتی به حباب صفر می رسد که ارزش دلار در بازار داخلی به ورای مرز ۲۵ هزار تومانی برود. در واقع می توان گفت روز یک شنبه سکه بازان به دلار ۲۵ هزار تومانی امیدوار بودند.

طبیعتا در چنین شرایطی در صورتی که قیمت دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، سکه با سرعت بیشتری کاهشی خواهد شد. با این حال، شکست نقاط مقاومتی دلار ، معامله گران سکه را به این نتیجه خواهد رساند که راه را اشتباه نیامده اند و بهتر است که به خریدهای خود اضافه کنند.

در بازار سکه های کوچک نیز چنین تلقی وجود دارد که اسکناس آمریکایی حتما به سوی نرخ های بالاتر خواهد رفت. با این حال، سکه بازان یک بار در مهرماه بر روی قیمت های بالای دلار شرط بستند و شکست سنگینی را دریافت کردند. به نظر می رسد این بار آن ها حداقل درخریدهای خود به اندازه آن مقطع زمانی متهورانه عمل نکنند.

سکه-پشت-خط

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر