|
کدخبر: 151640

دولت چقدر برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ وقت دارد؟

عضو هیات رئیسه مجلس جزییات روند بررسی اقدامات دولت و مجلس پس از رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

اقتصاد دولت چقدر برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ وقت دارد؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه از سوی نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۱۴ بهمن) اظهارکرد: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس حداکثر ظرف ۲ هفته لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را اصلاح و به مجلس ارائه دهد.

وی در همین راستا، افزود: پس از ارائه اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس، لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا در این کمیسیون مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز حداکثر ۲ هفته فرصت دارد تا لایحه را بررسی‌کند، ادامه داد: پس از بررسی و تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، مصوبات کمیسیون تلفیق به هیات رئیسه ارجاع می‌شود تا بررسی لایحه بودجه دوباره در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سلیمی در پاسخ به این پرسش که در چه صورتی لایحه بودجه به‌صورت چنددوازدهم مطرح خواهد شد؟، گفت: در صورتی که دولت تا پایان سال لایحه را اصلاح نکند و به مجلس ارائه ندهد، لایحه ۳ دوازدهم مطرح خواهد شد.

بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی مجلس قرار داشت که پس از دفاع رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبات این کمیسیون و اظهارات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه و همچنین دفاعیات محدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از لایحه بودجه سال آینده کلیات لایحه به رأی نمایندگان گذاشته شد که کلیات آن رد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها