|
کدخبر: 150736

پیش‌بینی بورس فردا ۱۱ بهمن ۹۹

در جریان معاملات هفته گذشته نمادهای شاخص‌ساز دستوری حمایت شدند و صندوق‌های دولتی حدود ۴۰ درصد رشد کردند، اما سوال اینجاست که این حمایت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

اقتصاد پیش‌بینی بورس فردا ۱۱ بهمن ۹۹

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بسیار خوشبینانه تدوین شده و فروش ۲/۵ میلیون بشکه نفت در سال ۱۴۰۰ از سوی دولت پیش‌بینی شده است. تنش‌های دولت و مجلس نیز بعد از ارائه لایحه بودجه بیشتر شد. اما قرار است کمسیون تلفیق اصلاحات بودجه را هفته آینده تحویل دهد. کمسیون تلفیق در نظر دارد با حذف برخی از تخفیف‌ها، برق ارزان برای صنایع، تغییر نرخ مقادیر گمرکی از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار نیما و … درآمدهای جدیدی برای دولت ایجاد کند و فروش نفت را در سال آینده از ۲/۵ میلیون بشکه به ۱/۵ کاهش دهد. اما این تصمیم مجلس چه تاثیری بر بازار سهام خواهد داشت؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چکش‌کاری لایجه بودجه از سوی مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ مانند اسبی است که از سوی دولت تزئین شده و حالا مجلس و کمسیون تلفیق می‌خواهد لایحه چکش‌کاری شده را هفته بعد تحویل دهند. مجلس قصد دارد از محل آزادسازی قیمت انرژی برای صنایع، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تغییر نرخ مقادیر گمرکی و … درآمدهای جدیدی برای دولت به دست آورد اما این تصمیمات ممکن است بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهند.

این کارشناس در ادامه گفت: برای صنایع تولیدی مانند فولاد، پتروشیمی‌ها و … انرژی ارزان در نظر گرفته شده بود که احتمالا قرار است در بودجه سال ۱۴۰۰ قیمت انرژی برای صنایع افزایش پیدا کند و به قیمت تمام شده نزدیک‌تر شود. قیمت برق فولادی‌ها چیزی حدود ۷۵ تومان بوده که احتمالا بعد از ایجاد تغییرات به حدود ۴۰۰ تومان خواهد رسید. همچنین قیمت سوخت پتروشیمی‌ها حدود ۲۸۰ تومان است که قرار است به ۵۰ درصد قیمت تمام شده افزایش پیدا کند و این یعنی افزایش ۴ برابری قیمت سوخت از ۲۸۰ تومان به حدود یک هزار تومان. سوخت برای فولاد چیزی حدود ۶ درصد بهای تمام شده است که احتمالا افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این تصمیم بر بازار سهام گفت: افزایش قیمت انرژی و سوخت برای صنایع تولیدی باعث خواهد شد تا حاشیه سود این صنایع کاهش پیدا کند و همین موضوع می‌تواند باعث شود این صنایع در بازار سهام روند نزولی پیدا کنند، اما از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بودیم که شاید افزایش قیمت دلار جلوی روند نزولی نمادهای ارز محور را بگیرد.

این کارشناس در رابطه با روند بورس فردا و هفته آینده گفت: هنوز بازار سهام جان نگرفته است که بخواهیم انتظار تغییر روند را داشته باشیم اما به نظر می‌رسد معاملات هفته آینده و فردا روندی متعادل خواهد داشت و باید منتظر واکنش بازار سهام به تصمیم مجلس در خصوص افزایش قیمت انرژی باشیم. همچنین به نظرم بازار سهام باید از لحاظ روانی نیز رشد کند و جو هیجانی و منفی بورس از بین برود.

منبع: تجارت نیوز
  • سید محسن موسویان ارسالی در

    بورس منفی خواهد بود

  • ناشناس ارسالی در

    تو رو جان عزیزانتون دیگه تموم کنید ما سه امدارای خورد که به دعوت روحانی تمام سرما یمونو اوردیم تو بورس ۷۰ در صد تو ضرریم . پولیم برای میان گیری نداریم این بازی کثی فتونو تمام کنید.بلکه یه کم از ضررامون جب ران بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها