|
کدخبر: 150646

برخی افراد با یارانه نقدی زندگی می‌کنند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به جهت اینکه یارانه‌ها درست به‌دست مردم برسد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را که به برخی از کالاهای اساسی داده می‌شد را حذف کرد تا این ارز به عنوان یارانه نقدی در اختیار مردم گذاشته شود.

اقتصاد برخی افراد با یارانه نقدی زندگی می‌کنند

محمدحسن آصفری درباره مصوبات کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۰ و تصمیم این کمیسیون درخصوص افزایش میزان یارانه نقدی در سال آینده گفت: دلیل اینکه کمیسیون تلفیق پس از ۱۲ سال یارانه‌ها را افزایش داده و ارز دولتی را حذف کرده است، کاملاً مشخص است چرا که تا به امروز ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به بعضی از کالاهای اساسی داده می‌شد که مایحتاج مردم با قیمت مناسب به دست‌شان برسد اما اکنون با قیمت ارز ۲۵هزار تومانی به آنها داده می‌شود.

این عضو کمیسیون تلفیق با بیان این‌که مردم کالاهای اساسی را نه با ارز دولتی بلکه با ارز آزاد دریافت می‌کنند، اظهارکرد: نبود سیاست روشن در خصوص کالاهای اساسی به افزایش قیمت‌ها دامن زده است به طوری که طی چندماه اقلام اساسی مانند مرغ، تخم‌مرغ و کالاهای دیگر یک افزایش قیمت افسارگسیخته پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: مجلس به جهت اینکه یارانه‌ها درست به‌دست مردم برسد ارز دولتی را که به برخی از کالاهای اساسی داده می‌شد را حذف کرد تا این ارز به عنوان یارانه نقدی در اختیار مردم گذاشته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس یادآور شد: با توجه به این‌که یارانه نقدی در طول ۱۲ سال گذشته هیچگونه افزایشی نیافته، مجلس تصمیم گرفت تا میزان آن را افزایش دهد چراکه امروز سفره‌های مردم کوچک شده و توانایی تامین بعضی از کالاهای اساسی را ندارند.

وی تاکید کرد: امروز بعضی از اقشار در روستاها و شهرها با همین یارانه‌های نقدی زندگی می‌کنند و به دلیل این که دولت هیچ نظارتی بر روی ارز تخصیص داده شده برای کالاهای اساسی ندارد تا با قیمت درست به‌دست مردم برسد، در مجلس تصمیم گرفتیم که این پول در اختیار خود مردم قرار گیرد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود افزایش یارانه‌ها در سال منتهی به انتخابات بیشتر یک طرح پوپولیستی است تا این که باری از روی دوش مشکلات مردم بردارد، مجلس چه پاسخی برای این سوال دارد گفت: ما انتخابات مجلس را پشت سر گذاشته‌ایم و انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری را که در پیش رو داریم، نمایندگان نمی‌خواهند در آن حضور پیدا کند بنابراین سودی در این قضیه برای نمایندگان وجود ندارد.

وی افزود: انتخابات شوراها ربطی به یارانه نقدی ندارد که ما بخواهیم بگوییم این اقدام پوپولیستی است. اقدام مجلس برای این انجام شد برای که هیچ راهی به غیر از این نداشتیم.

 آصفری تاکید کرد: افزایش میزان یارانه‌ نقدی به هیچ عنوان موضوع سیاسی نیست که بخواهیم بگوییم مجلس تصمیم سیاسی گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که نگرانی در جامعه وجود دارد مبنی بر این که با افزایش یارانه قیمت اجناس هم گران تر خواهد مجلس چگونه می‌خواهد بر این بخش نظارت داشته باشد، عنوان کرد: این کار وظیفه دولت است چرا که سازمان‌های تعزیرات، بازرسی و وزارت صنعت و معدن را دارد و نباید اجازه افزایش قیمت‌ها را دهد.

 

منبع: ایلنا
  • یارانه ارسالی در

    بله تو این بازار آشفته عده ای فقط زنده ه ستند نه زندگی کردن

ارسال نظر