|
کدخبر: 149722

سنگر طلایی قیمت دلار

دلار و سکه هفته قبل به ترتیب سطوح ۲۱ هزار و ۹.۵ میلیون تومان را تجربه کردند که کف چندین ماهه آنها محسوب می‌شد.

اقتصاد سنگر طلایی قیمت دلار

اگرچه این دو پس از برخورد به کف دوباره به مسیر صعودی بازگشتند، اما با توجه به انتظارات مربوط به رفع تحریم‌های امریکا علیه ایران احتمال افت دوباره قیمت‌ها چندان دور از ذهن نیست. در مصاحبه اخیر بورسان با تجار و همچنین کارشناسان بازار ارز، برخی حتی رسیدن دلار به ۱۷ هزار تومان را پیش‌بینی کردند.

اما می‌توان با نیم‌نگاهی به سکه و طلا یک سنگر قیمتی برای دلار در نظر گرفت. به طور کلی این دیدگاه وجود دارد که عمده معامله‌گران سکه معمولا در بازار ارز هم فعالند و معمولا تلاش می‌کنند از نوسان شدید قیمت سکه جلوگیری کنند. از این رو زمانی که بازار به طور محسوسی کاهشی شود، دلار می‌خرند تا با افزایش نرخ ارز، از سکه حمایت شود.

در نظر بگیریم که سطح ۱۰ میلیون تومان مرز حساس در ذهن بازیگران بازار سکه است و آنها تمایلی به تک‌رقمی شدن عدد پشت کلمه «میلیون» ندارند. در سوی دیگر طلای جهانی این روزها در حدود ۱۸۵۰ دلار بر اونس در نوسان است، اما انتظارات در این بازار با توجه به احتمال کاهش شاخص دلار امریکا صعودی است و فرض می‌کنیم اونس به ۱۹۰۰ دلار صعود کند. محاسبات نشان می‌دهند که نرخ دلار بر اساس سکه ۱۰ میلیون تومانی و طلای جهانی ۱۹۰۰ دلاری، رقمی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

به عبارت دیگر سکه‌بازان تلاش خواهند کرد دلار را بالای این مرز نگه دارند. اگرچه تحقق چنین حمایتی قطعی نیست، اما معامله‌گران می‌توانند این سطح را به عنوان محدوده مهمی در نظر داشته باشند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها