|
کدخبر: 149107

استلانتیس ۱۰ مدل خودروی برقی جدید عرضه می‌کند

شرکت استلانتیس که محصول ادغام ۵۲ میلیارد دلاری دو خودروساز برتر جهان یعنی فیات کرایسلر و گروه پژو سیتروئن است، قصد دارد ۱۰ مدل خودروی برقی جدید در سال ۲۰۲۱ تولید کند.

اقتصاد استلانتیس ۱۰ مدل خودروی برقی جدید عرضه می‌کند

طبق گفته کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، از دوج گرفته تا مازراتی، هر مدل جدیدی که این شرکت از حالا تا سال ۲۰۲۵ رونمایی ‌کند، نوع متفاوت «الکتریکی» آن را هم ارائه خواهد داد.  تاوارس مشخص نکرد که چه تعداد مدل کاملا برقی، هیبریدی پلاگین یا هیبریدی سنتی که نیازی به اتصال به برق ندارند، تولید خواهد شد.

براساس این گزارش، اعلام این مدل‌های جدید و ادغام این دو شرکت که روز شنبه تکمیل شد، در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان قدیمی در تلاشند تا سرمایه‌گذاران در بورس وال‌استریت را متقاعد کنند که می‌توانند با تسلا و تعداد زیادی از شرکت‌های نوپای سازنده خودروهای برقی رقابت کنند.  ارزش سهام شرکت استلانتیس که اکنون چهارمین خودروساز بزرگ جهان است پس از عرضه در بورس اروپا به ۴۲ میلیارد یورو رسیده است.  

به گفته تاوارس، استلانتیس از طریق ۱۴ برند تجاری خود که شامل جیپ و آلفارومئو می‌شود، در حال حاضر ۲۹ مدل خودروی برقی برای فروش در سطح جهان دارد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها