|
کدخبر: 147986

۶ پیش‌بینی از آینده بازارها

در هفته اخیر طلا و سکه حدود ۱۰ درصد و دو بازار بورس و دلار هم هرکدام شش درصد بازدهی منفی داشتند. آیا این روند منفی بازارها ادامه‌دار است؟

اقتصاد ۶ پیش‌بینی از آینده بازارها

در هفته اخیر طلا و سکه حدود ۱۰ درصد و دو بازار بورس و دلار هم هرکدام شش درصد بازدهی منفی داشتند. آیا این روند منفی بازارها ادامه‌دار است؟ شش پیش‌بینی را در تجارت‌نیوز بخوانید:

ـ ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران : چنانچه هفته اول بهمن قیمت انس جهانی طلا تغییر نکند و کاهش قیمت دلار هم تداوم داشته باشد، قیمت طلا گران نمی‌شود.

ـ محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران : قیمت طلا در هفته چهارم دی ماه بستگی به وضعیت تحولات منطقه در عرصه سیاسی، نوسان انس جهانی طلا و دلار دارد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا و دلار گران شود، طلا در هفته چهارم دی ماه گران می‌شود.

ـ داود سوری، کارشناس اقتصادی: در بحث قیمت‌گذاری فولاد، دولت در یک فرایند غیرقانونی و بدون هیچ توجیه عملی در بورس کالا دخالت کرده و برای فولاد قیمت تعیین کرده است. اینها همه سبب می‌شود که مردم نخواهند در آینده وارد بورس شوند و خودشان را درگیر ریسک‌هایی کنند که دولت به این بازار تحمیل می‌کند.

ـ سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه: به نظر می‌رسد معاملات هفته بعد بهبود پیدا می‌کند، اما احتمالا در روزهای اول هفته فشار فروش در بازار سهام وجود داشته باشد اما در جریان معاملات هفته و از روز دوشنبه فشار فروش کم می‌شود و تقاضا افزایش پیدا می‌کند. قیمت‌ها به منطقه جذابی رسیده است و از طرفی گزارش‌های ۹ ماهه در پایان معاملات هفته آینده منتشر می‌شود و این دو دلیل باعث مثبت شدن بورس در کوتاه‌مدت می‌شود.

 میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی: به نظر نمی‌رسد قیمت دلار از ۲۰ هزار تومان افت بیشتری داشته باشد، اما بورس احتمال کاهش قیمت دلار را پیش‌خور کرده است و حتی اگر دلار تا این محدوده ریزش کند تداوم ریزش‌های بورس منطقی نیست و بورس با قیمت ۲۰ هزار تومان جذاب خواهد بود و ریزش بورس به خاطر ریزش قیمت دلار اتفاق نخواهد افتاد.

باقر خادمی، کارشناس بازارهالی مالی: سخنان رئیس جمهور در رابطه با کاهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان با آزاد شدن منابع بلوکه شده، محقق نخواهد شد و پایین‌تر آمدن قیمت دلار از ۲۳ هزار تومان با این حجم از کسری بودجه بعید است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر