|
کدخبر: 147733

یارانه ۱۵ میلیون نفر گم شد!

سخنگوی دولت می‌گوید یارانه معیشتی کرونا برای ۴۹ میلیون نفر پرداخت شده است اما طبق آخرین اعلام‌های قبلی تنها ۳۴ میلیون نفر این یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟ آیا ۱۵ میلیون نفر از دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جامانده‌اند یا خطای محاسباتی سخنگوی دولت بوده است؟

اقتصاد یارانه ۱۵ میلیون نفر گم شد!

پس از آخرین اعلام سخنگوی دولت درباره رقم مشمولان دریافت یارانه معیشتی هنوز هیچ منبع دولتی رقم اعلامی او را رسما تایید یا تکذیب نکرده است اما این تفاوت در اعداد معلوم نیست ریشه در یک خطا دارد یا برنامه دولت تغییری کرده است.

علی ربیعی اعلام کرده است: ما به ۹ میلیون نفر از شهروندان که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کردیم که سایت آن موجود است و می‌توان به آن مراجعه کرد. حدود ۴۰ میلیون نفر باقی مانده هم مشمول یارانه صدهزار تومانی شدند و همه به موقع این یارانه را دریافت کردند.

در حالی که طبق اعلام سخنگوی طرح یارانه معیشتی کرونا، در طرح حمایتی کرونا به ۲۵ میلیون نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند ۱۲۰ هزار تومان تعلق گرفته شده است.

به گفته سخنگوی دولت ۴۹ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا را دریافت کرده‌اند اما طبق گفته سخنگوی این طرح ۳۴ میلیون نفر مشمول شده‌اند.

این تناقض در آمارها در حالی رخ داده که با واریز اولین نوبت از یارانه کرونا در روزهای پایانی آذر، تعداد متقاضیان بسیاری نسبت به عدم دریافت این یارانه اعتراض کردند. آنها می‌گویند که شرایط دریافت این یارانه را دارند و تحت فشارهای شدید هزینه‌ای هستند اما این پول را دریافت نکرده‌اند.

در حالی که مردم معتقدند که دولت در شناسایی مشمولان دچار خطا شده، سخنگوی دولت می‌گوید که خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند.

  • ناشناس ارسالی در

    خداروشکر که خودشون هم فهمیدن یارانه پانز ده میلیون نفر گم شد
    کار کار اقا ر وباه

  • جلال ارسالی در

    یعنی چی گم شده مگربچه کوچیکه که تومحل غر یب گم بشه مردم رومسخره کردن بی شرفا تنها چیزی که ندارن

ارسال نظر