|
کدخبر: 147727

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای ایرانی‌ ها

هر چه در زمان جلوتر می‌رویم، قدرت ارزهای دیجیتال و تاثیرگذاری آن‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود. افراد بیش از پیش برای وارد شدن به این عرصه تحقیق کرده و با آگاهی و دانش کامل پا به میدان رمزارزها می‌گذارند.

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هر روزه مشتریان بیشتری پیدا کرده و به طور پیوسته شاهد رشد حجم معاملات انجام شده در بازار هستیم. اما در این میان شاید کاربران و سرمایه گذاران ایرانی، گاهی کمی با مشکل مواجه باشند. دلیل این امر نیز مسئله‌ی تحریم‌ها و عدم دسترسی به صرافی‌های معتبر جهانی‌ست. اما این روزها با فعالیت صرافی‌هایی همچون ارزجو و رمزینکس که فعالیتشان را در داخل ایران انجام می‌دهند، این امکان برای کاربران ایرانی فراهم آمده است تا بدون مشکل در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

سرمایه گزاری

مشکلات کاربران ایرانی با صرافی های خارجی

در کار کردن با صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی کاربران به مسائل مختلفی برمی‌خورند. یکی از اصلی‌ترین این مسائل، احراز هویت است. متاسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی، افرادی که ساکن کشورمان هستند نمی‌توانند احراز هویت را در این سایت‌ها و صرافی‌ها به درستی انجام دهند.

از طرفی به دلیل فیلتر بودن سایت‌ها و در دسترس نبودن آن‌ها، افراد برای وارد شدن به صرافی به استفاده از وی پی ان (VPN) نیاز دارند. در این شرایط به دلیل تغییر مداوم آی پی، ممکن است حساب فرد در صرافی مسدود شود. این مسئله ممکن است شما را به دردسر بزرگی بیندازد یا سرمایه‌ی شما را در معرض خطر قرار دهد.

از این رو به توصیه برخی از متخصصین این حوزه همچون امید فدوی ارز دیجیتال را می‌توان از طریق صرافی‌های داخلی نظیر ارزجو و رمزینکس خرید و فروش کرد و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

امید فدوی ارز دیجیتال را به خوبی شناخته و با روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب در آمد از آن‌ها به طور کامل آشناست. از این رو کسب اطلاعات از سوی چنین افرادی و در غالب راهنمایی‌ها، مشاوره‌ها و آموزش‌ها به شدت توصیه می‌شود. به ویژه اگر آشنایی زیادی با این حوزه ندارید، توصیه می‌شود حتماً از مدرسین و متخصصین این حوزه کمک بخواهید.

اینفوگرافیک

اما چرا صرافی ارز دیجیتال ایرانی؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی وابسته است. لزوماً نمی‌توان گفت استفاده از هر صرافی خارجی از هر صرافی ایرانی بهتر است یا برعکس. اما هر یک از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برخی از خصوصیات باعث برتری صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال نسبت به نمونه‌های خارجی می‌شود. در ادامه این خصوصیات را مرور می‌کنیم.

  • زبان فارسی: اولین و مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود بتوانید در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی راحت‌تر معامله و خرید و فروش کنید، زبان آن است. این موضوع به ویژه برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند یک مزیت بسیار بزرگ است.
  • پشتیبانی از ریال: دیگر مزیت این صرافی‌ها، پشتیبانی آن‌ها از ارز رایج کشوری‌مان است. با استفاده از این صرافی‌ها شما به راحتی می‌توانید از طریق کارت‌های بانکی خوب نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید.
  • قابلیت پیگیری و شکایت: یکی از مزیت‌های بسیار مهم استفاده از صرافی‌های ایرانی امکان پیگیری امور است. به این ترتیب که اگر به هر دلیل به مسئله برخوردید می‌توانید پیگیری کنید و سرمایه‌تان به خطر نخواهد افتاد.

اما برای انتخاب یک صرافی مناسب باید به نکات مختلفی توجه کنید. مهم نیست صرافی مورد نظر ایرانی‌ست یا خارجی، باید یادتان باشد، همیشه کلاهبردارها و متقلبین در کمین نشسته‌اند تا شاید بتوانند ارزهای دیجیتال‌تان را از چنگ شما در بیاورند.

نکاتی که باید در انتخاب صرافی به آن توجه کنید

در زیر مهم‌ترین نکاتی را که در هنگام انتخاب یک صرافی برای انجام معادلات خود در ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید بیان می‌کنیم.

  • دامنه‌ی صرافی را بررسی کنید: یکی از روش‌های کلاهبردارها استفاده از دامنه‌هایی کاملاً مشابه (با تفاوت‌های بسیار جزئی) با صرافی‌های معروف و شناخته شده است. به همین دلیل اگر از طریق جست‌وجوی گوگل وارد یک صرافی می‌شوید پیش از هر چیز به آدرس دامنه‌ی آن توجه کنید.
  • لیست اسکم را چک کنید: لیست اسکم لیستی‌ست که در آن دامنه‌هایی که اسکم و یا کلاهبردارند به شما نمایش داده می‌شود.
  • از تجربه‌ی کاربران بهره‌مند شوید: سعی کنید برای انتخاب صرافی با افرادی که پیش از شما با صرافی مورد نظر کار کرده‌اند مشورت کنید. سابقه و اعتبار صرافی را بررسی کنید و در صورت وجود سوابق ناخوشایند از همکاری با یک صرافی به شدت اجتناب کنید.
  • حجم معاملات صرافی: یکی از راه‌های تشخیص اعتبار صرافی بررسی حجم معاملات آن است.
  • توجه کنید که چه میزان سرمایه در صرافی در حال گردش است.

البته همه‌ی نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید، محدود به بررسی اعتبار سایت و صرافی نمی‌شود. بلکه باید به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • پشتیبانی سایت چطور است؟ این بسیار مهم است که صرافی پشتیبانی مناسبی داشته باشد. این موضوع را تنها می‌توانید از طریق کاربران فعلی و یا قبلی صرافی متوجه شوید.
  • کارمزد صرافی چه میزان است؟ کارمزد صرافی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید شما به دنبال صرافی‌ای با بهترین خدمات و کم‌ترین میزان کارمزد باشید تا هزینه‌های‌تان پایین بیاید.
  • به رابط کاربری توجه کنید: رابط کاربری خوب شاید یک اولویت و ضرورت نباشد. اما این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به راحتی با سایت کار کرده و معاملات و نقل و انتقالات خود را انجام دهید.

در ادامه با مهم‌ترین صرافی‌ها و سامانه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران آشنا می‌شوید.

خمینی

صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال

صرافی‌های مختلفی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در داخل کشورمان فعالند. در زیر شناخته‌شده‌ترین‌ها از بین این صرافی‌ها را معرفی کرده و به بررسی مزیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

صرافی رمزینکس: این صرافی با محافظت از دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. محیط این صرافی بسیار کاربرپسند بوده و کار کردن در آن ساده و راحت است. انجام معامله بدون واسطه دیگر مزیت این صرافی‌ست و بالا بودن سرعت پرداخت‌ها را نیز باید از مزایای مهم آن دانست.

صرافی ارزجو: ارزجو نیز یکی از پلتفرم‌های ایرانی فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم با داشتن کیف پول اختصاصی و همچنین فراهم آوردن امکان کار با اپلیکیشن امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است.

صرافی والکس: یکی از مزیت‌های مهم این صرافی، پشتیبانی آن از ارزهای دیجیتال متنوع است. در این صرافی کاربران و معامله‌گران قیمت‌های مختلفی را پیشنهاد کرده و مستقیماً با یکدیگر معامله می‌کنند. در این صرافی می‌توانید با استفاده از انواع نمودارها و چارت‌ها تحلیل کرده و برای سرمایه‌گذاری خود برنامه‌ریزی کنید.

صرافی نوبیتکس: نوبیتکس نیز از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در این صرافی می‌توانید به صورت 24 ساعته معاملات خود را انجام دهید.

علاوه بر این‌ها صرافی‌های ایرانی دیگری وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توان به اکسیر و بید ارز اشاره کرد. برای شروع کار در هر یک از این صرافی‌ها حتماً با یک مشاور یا متخصص مشورت کرده و اطلاعاتی را در خصوص الفبای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کسب کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر