|
کدخبر: 146659

سکه آماده برای ریزش قیمت

قیمت سکه امروز آماده فرود در کانال ۱۰ میلیون تومان است نشانه اصلی فاصله قیمت اسمی سکه و قیمت واقعی هست که به زیر ۳۰۰ هزار تومان رسیده این نشانه توضیح می‌دهد جناح خرید در بازار اکثریت ندارد.

اقتصاد سکه آماده برای ریزش قیمت

سقوط ۷۰۰ هزار تومانی سکه، حباب را تا محدوده ۲ درصدی کاهش داد. با این حال، بازار سکه هم چنان ظرفیت افت بیشتر قیمت را دارد. دیروز ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۱ میلیون تومان رسید و در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. ثبت این ارزش ذاتی به معنای آن است که سکه ظرفیت افت بیشتر قیمت را دارد.

با این حال، دو عامل می‌توانند مانع از برگشت این فلز گران بها به کانال ۱۰ میلیونی شوند. نخستین مسئله حمایت نسبتا سنگینی بود که دیروز از مرز حمایتی ۱۱ میلیون تومانی صورت گرفت و دومین موضوع این است که وقتی حباب سکه به محدوده ۲ درصدی می‌رسد، معمولا عده‌ای از معامله گران خریدهای پله‌ای خود را آغاز می‌کنند.

امید نزولی‌های سکه به دلار

بازیگران کاهشی بازار سکه امیدوار هستند که با افت بیشتر قیمت دلار، ارزش ذاتی سکه پایین تر برود و به تبع آن، تمایل به فروش فلز گران بهای داخلی ادامه پیدا کند. سکه در آذرماه یک بار حتی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی هم پایین رفت، ولی از آن نقطه با قدرت زیادی به بالای ۱۲ میلیون تومان بازگشت.

به این ترتیب، می‌توان گفت که سکه با کف قبلی خود فاصله چندانی ندارد و این مسئله می‌تواند کمی تمایل برخی معامله گران برای بازگشت به بازار را بالا ببرد. با این حال، نزول دلار تمام معادلات سکه بازان را می‌تواند برهم بزند، در نتیجه انتظار بر این است که سکه بازان حداقل در ابتدای روز یک شنبه بی‌گدار به آب نزنند و منتظر رفتار اسکناس امریکایی باقی بمانند.

اونس طلا هم با وجود ریزش سنگین، در انتهای معاملات جمعه کمی تمایلات افزایشی از خود نشان داد و ممکن است همین مسئله موجب شود که برخی از سکه بازان تصمیم خود برای خرید و فروش را تا روز دوشنبه به تعویق بیاندازند. با این حال، باز هم باید تاکید کرد که سرنوشت امروز سکه کاملا به‌دست دلار است.

قیمت سکه در پشت خط

قیمت سکه روز گذشته در همان ابتدای روز معاملات خود را زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آغاز کرد و در ادامه روز حتی به زیر ۱۱ میلیون تومان نیز رفت. با این حال، در اواخر روز کمی خریداران به بازار وارد شدند و قیمت را روی سطح ۱۱ مییلون و ۵۰ هزار تومان قرار دادند.

با عین حال پس از بسته شدن بازار نقدی معاملات در بازار پشت خطی ادامه داد و معامله گران سکه را بالای ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله کردند این اتفاق موجب شد برخی تصور کنند بازار امروز با قیمت‌های بالای ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار در بخش نقدی شروع به کار می‌کند. اما باید دید سرریز بازار ارز در بازار سکه چه سرنوشتی را رقم می‌رند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر