|
کدخبر: 146442

شبیخون بیت کوین به بازار سکه

بیت کوین فقط به بازار طلا شبیخون نزد بلکه با بازار سکه ایران نیز چنین کاری کرد. آخرین هفته کاری کامل در دی ماه برای بازار سکه پر استرس شروع می‌شود. ریزش قیمت طلا در بازار جهانی و ضعف دلار در بازار داخلی یعنی روز سقوط برای سکه.

امروز سکه امامی معاملات خود را با فشار شدیدی برای افت قیمت آغاز خواهد کرد. سقوط قیمت طلای جهانی به زیر هزار و ۸۵۰ دلار، به تنهایی توانایی آن را دارد که بهای سکه را حتی به زیر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ببرد.

معامله گران سکه روز پنج شنبه مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست دادند و پس از آن، فشار فروش در این بازار بیشتر شد. در کنار این، دلار با حمایت خاصی در اعداد پایین مواجه نشد تا سکه افت بیشتری را تجربه کند. به نظر می‌رسد، ضربه آخر را نیز اونس طلا به سکه نواخت و باعث شد، سکه در معاملات پشت خطی به سمت محدوده هایی قیمتی برود که بیش از یک ماه از آنها فاصله گرفته بود.

نزول سکه پشت خط

شرایط نزولی بازار سکه از معاملات پشت خطی مشخص بود. روز جمعه بسیاری از معامله گران سعی می‌کردند سکه خود را در معاملات پشت خطی به فروش برسانند. به این ترتیب، سکه‌ای که روز پنج شنبه در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار داشت، در معاملات پشت خطی روز جمعه حتی به زیر ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت. این اتفاق می‌تواند شروع بازار فلز گران بهای داخلی در روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

علامت نزول از سمت حباب

با وجود اینکه سکه در معاملات پنج شنبه و جمعه، افت شدیدی را تجربه کرد، ارزش ذاتی آن هم چنان اعداد پایین تری را نشانه رفته است. با در نظر گرفتن اونس هزار و ۸۵۰ دلاری، ارزش ذاتی سکه در مرز ۱۱ میلیونی قرار دارد. حباب سکه با فرض این شرایط در محدوده ۶ درصدی قرار گرفته است.

حباب سکه

این میزان حباب نشان می‌دهد که سکه حتی از لحاظ نزولی خود را با سایر متغیرهای بازار هماهنگ نکرده است و توان افت بیشتر قیمت را دارد. تنها شاید افزایش ارزش دلار بتواند، مانع از ماندگاری سکه زیر سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود. اگر دلار هم افت کند، سکه می‌تواند بار دیگر در گام اول به کانال ۱۰ میلیون تومانی بازگردد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها