|
کدخبر: 146352

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که ارزش دلار امریکا و سوددهی اوراق خزانه داری این کشور تقویت شده نرخ طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند که احتمال ارائه بسته‌های محرک مالی بیشتر در امریکا سبب شده تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۳۵ سنت رسید. نرخ طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد رشد داشته است. نرخ فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۲۰ درصد افت به ۱۹۰۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه‌ای جی مارکت در این باره گفت: «در کوتاه مدت عاملی برای رشد بیشتر نرخ طلا وجود ندارد.» وی افزود: «تاثیر ناشی از امیدواری‌ها به بسته‌های محرک مالی بیشتر سبب افزایش انتظارات تورمی در امریکا شده است، اما در عین حال شاهد رشد سوددهی اوراق خزانه داری این کشور هستیم که برای بازار طلا از اهمیت بالایی برخوردار است.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا به بالای یک درصد رسیده و این به ترمیم ارزش دلار کمک کرده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

قطعی شدن کنترل سنا تورم دموکرات‌ها سبب شده تا امیدها نسبت به ارائه بسته‌های محرک مالی بیشتر در امریکا افزایش یابد و این مسئله با بالا بردن انتظارت تورمی سبب رشد جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران گردد.

اما بالا رفتن انتظارت تورمی و رشد سوددهی اوراق خزانه در عین حال مقام‌های فدرال رزرو را امیدوار کرده که سیاست جدید پولی این بانک در حال نتیجه دادن است.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها