|
کدخبر: 146231

خودروی اپل یک پله جلوتر رفت

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد پروژه خودروی اپل به مسوول هوش مصنوعی این شرکت سپرده شده است. چند سالی است که اخبار متعددی درباره پروژه جدید شرکت اپل یعنی ساخت خودروی الکتریکی یا خودران در فضای مجازی منتشر می‌شود و این پروژه از سوی شرکت اپل پروژه تیتان اعلام شده است.

اقتصاد خودروی اپل یک پله جلوتر رفت

 اپل هیچ اطلاعات مستقیمی از این پروژه را منتشر نکرده است و حتی درباره این پروژه سعی کرده است نهایت رازداری را حفظ کند، در همین حال اطلاعاتی که در حال حاضر از این پروژه در دسترس قرار دارد به اطلاعات مطرح شده از سوی کاربران و همچنین افرادی که از شرکت اپل خارج شده‌اند مربوط می‌شود. اخباری که به تازگی از این پروژه در فضای مجازی منتشر شده است نشان از بسته شدن یک قرارداد جدید برای تامین برخی تجهیزات خودروی اپل می‌دهند.

علاوه بر این ظاهرا اپل بخشی از پروژه تیتان را به جان جاناناندریا مدیر بخش هوش مصنوعی خود داده است که خبر می‌دهد اپل قصد استفاده از هوش مصنوعی در این خودرو را دارد. بخش دیگر اطلاعات منتشر شده از شرکت اپل نشان می‌دهد این شرکت معاون ارشد بخش سخت‌افزار خود را بازنشسته کرده است و شاید شرکت اپل قصد دارد پروژه تیتان را در اختیار فردی با دقت بالاتر قرار دهد. در حال حاضر طرح اصلی یا حتی شبیه به واقعی، از پروژه شرکت اپل منتشر نشده است و تنها اطلاعات قابل استناد منتشر شده از خودروی اپل به تصمیم رقابت اپل برای ساخت یک خودروی الکتریکی با قابلیت رانندگی خودکار مربوط می‌شود. شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ صرفا از نام خودروی اپل استفاده کرد و راجع به آن حرف دیگری نزد، اما برخی از افراد در فضای مجازی ادعا کردند که این خودرو را در حال آزمایش در خیابان مشاهده کرده‌اند. با این حال هنوز مشخص نیست اپل برای خودروی خود چه تصمیمی دارد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر