|
کدخبر: 146046

جهش قیمت دلار ادامه دارد؟

علائم و شواهد نشان می‌دهد جهت قیمت دلار در بازار در حال تغییر است این اثر را برخی به اتفاقات سیاسی و البته تصمیم مجلس مرتبط می‌دانند.

اقتصاد جهش قیمت دلار ادامه دارد؟

قیمت حواله درهم از رشد بیشتر قیمت دلار حمایت می‌کند، ولی خریداران از هراس دوران پایان ترامپ، با احتیاط قدم برمی دارند. این دو گزاره متضاد، پیش‌بینی جهت آتی قیمت دلار را دشوار می‌کند، ولی یک چیز مشخص است«به احتمال زیاد، حبس دلار در دامنه‌ای محدود، ادامه پیدا نخواهد کرد».

علامت افزایشی درهم به دلار

قیمت درهم با قرار گرفتن در محدوده ۷ هزار و ۲۵۰ تومان، از دلار بالای ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان حمایت می‌کند؛ آخرین باری که اسکناس امریکایی در این محدوده قیمتی نوسان کرد، نوزدهم آذرماه بود؛ در صورت توجه معامله گران داخلی به درهم، دلار وارد فاز تازه‌ای از افزایش قیمت خواهد شد. از آن سو، بسیاری از معامله گران کاهشی باور دارند، بازار تا اینجای کار هم تنها به دلیل امیدی که سفته بازان به ترامپ و اقدامات او دارند، در برابر رفتن به زیر کانال ۲۵هزار تومان مقاومت کرده است. به این ترتیب، می‌توان گفت به دورانی نزدیک شده‌ایم که هم کاهشی‌ها و افزایشی‌ها انتظار افزایش دامنه نوسانات را دارند. اما جهت قیمت در روز چهارشنبه به سود کدام یک خواهد بود؟

اثر کنگره امریکا بر بازار ارز

به گفته فعالان، اگر درهم بالای سطح ۷ هزار و ۲۵۰ تومانی باقی بماند، رشد قیمت دلار در خیابان فردوسی ادامه خواهد یافت. با این حال، گروهی از معامله گران باور دارند، امروز بازار بیشتر با احتیاط حرکت خواهد کرد و در انتظار جلسه چهارشنبه شب کنگره امریکا خواهد ماند. کنگره امریکا قرار است امروز، هفدهم دی، اعتبار رای کالج الکتورال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را بررسی کند. معامله گران زیادی در بازار داخلی به این موضوع دلبسته‌اند که نتیجه این جلسه به سود ترامپ باشد. در صورتی که کنگره نتایج را تایید کند، یک گام دیگر به خروج ترامپ از کاخ سفید و افزایش احتمالی فروش‌های ارزی نزدیک خواهیم شد. به نظر می‌رسد، بازار طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه می‌تواند نوسانات رفت و برگشتی زیادی را تجربه کند.

نرخ تسعیر بودجه؛ کف قیمت دلار

مجلس نرخ تسعیر بودجه را به سطح ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان رساند این نرخ گرچه ارزش محاسباتی دارد اما برای برخی معامله گران بازار در حکم کف نرخ بازار حساب می‌شود. در واقع این گروه تصور می‌کنند در سال آینده ریزش جدی در کار نیست و حتی اگر وضع دولت خوب شود امکان کاهش قیمت ارزش بیش از این فراهم نیست.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها