|
کدخبر: 145679

پیش‌بینی مهم از قیمت طلا

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر رشد نرخ ارز و اونس جهانی خبر داد و گفت: در راستای این افزایش قیمت‌ها، سکه امروز دوباره وارد کانال ۱۲میلیون تومان شد.

اقتصاد پیش‌بینی مهم از قیمت طلا

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار طلا بعد از پنج هفته ثبات اظهار کرد: امروز قیمت طلا و سکه وارد فاز صعودی شد چراکه هم نرخ ارز افزایش یافته و هم اونس جهانی با رشد چشمگیری مواجه شده که دلیل آن بروز چند اتفاقات سیاسی است.

او اضافه کرد: امروز قیمت طلا در مقایسه با دیروز حدود ۲۵هزار تومان گران شد و سکه با رشد ۲۰۰هزار تومانی دوباره به کانال ۱۲میلیون تومانی ورود کرد؛ از طرفی با توجه به صعود یکباره اونس جهانی سرعت رشد قیمت‌ها در بازار طلا بالا است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تاکید کرد: با افزایش دوباره قیمت‌ طلا و سکه، رکود بازار تشدید خواهد شد و برعکس اینکه انتظار داشتیم در ماه‌های پایانی سال تقاضا افزایش یابد، دوباره با افت معاملات مواجه خواهیم شد.

به گفته کشتی‌آرای، پیش‌بینی می‌شد که ارزش اونس جهانی با آغاز سال نو میلادی افزایش یابد و قیمت طلا و سکه را در بازار داخلی ما تحت تاثیر قرار دهد؛ لذا با ادامه روند رو‌به‌ رشد طلای جهانی، قیمت طلا و سکه هم گران خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۱۵دی ماه۹۹

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۲: ۳۰) امروز قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۶۵هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد.

او افزود: همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز شش میلیون و ۳۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ قیمت طلای ۱۸عیار هم به گرمی یک میلیون و ۱۷۷هزار و هر مثقال طلا به پنج میلیون و ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها