|
کدخبر: 145013

جزئیات تغییر قانون مهریه

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح اصلاح قانون مهریه خبر داد و گفت: هم اکنون اقدامات کارشناسی این طرح در دست اجراست.

اقتصاد جزئیات تغییر قانون مهریه

کاظم دلخوش اضافه کرد: طی دو هفته آینده طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی به بحث و بررسی اعضای کمیسیون گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت مهریه افزود: هدف ما ایجاد توازن در این زمینه برای مردان و زنان و همچنین رعایت حقوق زوجین است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در تدوین این طرح از نظرات قوه قضاییه، وکلا و کارشناسان مربوطه استفاده شده است.

دلخوش افزود: با توجه به افزایش قیمت سکه شاهد مشکلاتی در پرداخت مهریه هستیم که این امر موجب بی‌انگیزه شدن جوانان برای ازدواج شده است.

وی یادآور شد: ما به عنوان قانونگذار باید به گونه‌ای عمل کنیم که از قوانین به صورت درست و در جهت اجرای عدالت استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به تصویب قانونی در خصوص مهریه تا ۱۱۰ سکه در دوره‌های گذشته مجلس افزود: هم اکنون با شرایط فعلی اقتصادی کشور محدودیت‌هایی برای پرداخت این میزان سکه وجود دارد و همین امر موجب اختلاف در خانواده‌ها نیز شده است.

به گفته دلخوش در طرح اصلاح قانون مهریه سعی شده است ضمن ساماندهی این امر، تعادلی نیز در این زمینه ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • دبیر ارسالی در

    مهره ،قدرت زن است،،وطلاق قدرت مرد
    اگر اولی کنسل شد ،دومی هم باید کنسل شود< br /> دقت کنیم،،،،،،،،،،،بالانس،،شیط

  • ناشناس ارسالی در

    با این نوسان قیمت طلا زن و دختر به دلال مبدل شدند و لاریجانی دستور ساخت زندان بیشتر و دانشگاه قضایی و استخدام وکیل بیشتر را داده بود با حسابهای بیشتر. رتبه یک در جهان در تعداد زندان و قاضی و وکیل و قضائیه ایم. در ژاپن و هلند و فنلاند و المان به ندرت زندان و قاضی در استانها وجود دارد. به جای ان میتوانست قضائیه را منحل و دانشکده پزشکی و جذب صد برابری دانشجوی پزشکی را اجرا و بسازد که بعد 40 سال به استاندارد جهان برسیم . الان 90 درصد مردم چند تا دندان خراب دارند ولی پول ندارند با حقوق نجومی پزشک که درمان کنند. اینکه طبری و رئیس اطلاعات مازندران طلا بفرسته خارج و حساب قضائیه پر شود و زمین و ساحل و کوه خواری در مازندران و حواشی شمال تهران شود فقط خوبه؟

  • محمد شعبانی ارسالی در

    جایی از مملکت رو نمیتونی دست بزاری که ای ن آقایون در 40 سال گذشته گه نزده باشن تو ش

  • کمیل ارسالی در

    قانون مهریه هیچ ایرادی نداره ، تو رو خدا دنبال بر طرف کردن علت باشید . یکم اطلاعات حقوقیتان را افزایش دهید .مهریه حق زن است که مرد پذیرفته است. 110 تا و غیره نداره .مرد باید تا دونه آخرش رو بده .110 تا ضمانت اجرای کیفری (در صورتی که مرد از تادیه آن خودداری کند و دادخواست اعسار از پرداخت محکومه به تسلیم ننماید ،مجازات حبس تا زمان تادیه داره )و الباقیش طبق آیین دادرسی مدنی از طریق دادگاه حقوقی قابل مطالبه و وصول است . النهایه آن نیز در صورت امتناع مرد ، از طریق اعمال ماده 2 "قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی" تا زمان تادیه منجر به بازداشت مرد خواهد شد. پس بهتر است با فرهنگ سازی (در سال های اخیر جوانان خودشان به این نتیجه رسیده اند که مهریه زیاد ضمانت خوشبختی و عشق نیست ،زیرا محاکم مملو از پرونده های حل نشده مهریه ای است که مردان عاجز از تادیه مهریه همسرانشان هستند.)جامعه را بسوی فلسفه اصلی وضع نهاد مهریه در اسلام ببریم که همانا :1- ایجاد علقه زوجییت بین زوجین 2- حمایت جامعه از زنان در صورت لا ابالی بودن مردان 3- قابل پرداخت بودن مهریه (کمیت ) 4- وضع میزان مهریه متناسب با اوضاع مالی و طبقه اجتماعی زنان و مردان. 5 رعایت انصاف و عدل در وضع مهریه 6- وسیله ای برای نجات زنان از عسر وحرج در مواقع طلاق یا فوت شوهر. و.......می باشد یاعلی.

  • سحر ارسالی در

    مهریه حداکثربایدبشه 3تا شاخه گل رز سرخ!

  • ناشناس ارسالی در

    من نمیدونم جزئیات این قانون چیه ولی یک پیشنهاد دارم شما اگر بخواهید به خارج از کشور سفر کنید برای گرفتن ویزا از بسیاری از کشورها مثلا کشورهای اروپایی و در چند سال اخیر حتی چین مدرکی از شما میخواهند به نام گواهی تمکن مالی که مطابق اون ثابت میشه شما برای ورود به کشورشون به اندازه کافی پول دارید که خودتون رو اونجا اداره کنید خوب با الهام از این موضوع میشه برای ازدواج و تعیین مهریه هم مشابه این قبل از ثبت ازدواج در دفترخانه و جزو مدارک درست مثل گواهی عدم اعتیاد و غیره دفاتر ثبت ازدواج یک گواهی تمکن مالی هم متناسب با میزان مهریه اعلام شده به دفترخانه ارائه کنند تا به میزان زیادی از مشکلات بعدی کاسته شود

  • علی ارسالی در

    با این قیمت سکه ها مهریه تبدیل به اختلاف اول خانواده ها شده است به چند دلیل زیر< br /> ۱_ زنها احساس میکنند مرد باید چند میلیارد به آنها بدهند و مرد را مقروض خود میپندارند و به زندگی و مرد به عنوان مقر وض ابدی نگریسته میشود کا با این وضع اقتص اد سطح توقع زنان بسیار بالا رفته و مرد ن میتواند توقعات آنان را تامین کند اگر هم حتی تمام حقوق خود را فقط به عنوان دین به زن تحویل دهد ۴۰ سال طول میکشد.
    ۲_ این امر به معذلی تبدیل شده و ازدواج یک امر ناپسندیده شمرده میشود چرا که مرد با ازدواج مدیون ابدی و اسیر در بند زن میشود و زن هر وقت بخواهد مرد را به عنوان یک م جرم بالفتطره به زندان بیفکند در حالی که ازدواج یک امر الهی هست که ما خودمان تبدی ل به یک عمل مجرمانه کردیم.
    ۳_ اسلا م دین تصامح و اعتدال هست و مهریه نیز طبق روایات شیعه حداکثر باید همان مقدار مهری ه حضرت فاطمه تعیین شود اضافه بر آن حرام هست و باید به مرد بازگردانده شود اگر ما مسلمان شیعه هستیم باید به شرع رجوع کنیم و اختلافات را حل کنیم نه این که مهریه را به عنوان سدی غیر قابل شکست در مقابل ازد واج و زندگی تبدیل کنیم

  • محمود ارسالی در

    دولت نمیخاد این جنگ زن و شوهر تمام بشه و گرنه میزد مهریه فاطمه الزهرا واسلام .... ولی اسلام در ایران رو خراب داره میکنه ا ین کاسبی مهریه ....حدود یک میلیون نفر گر فتار مهریه هستند ....اقایان مسعول این گر وه حتی اعتقادات خودشون رو از دست دادن ، خوشحال باشید ....واقعا اینه اسلام ؟؟؟؟؟

  • لیلا ارسالی در

    اگه این سنت غلط و اجباری مهریه نباشه مطم عنا هیچ مردی هم زیر بار دین مهریه نخواهد رفت و اینهمه مشکلات هم رخ نخواهد داد .م سئولان محترم, کار سختی نیست میتونید مهری ه ,مخصوصا سکه ی خانمان خراب کن رو حذف کن ید و به جاش هزارتا حق و حقوق مدنی برای خ انمها لحاظ کنید و به هنگام طلاق اموال بد ست آمده در طول زندگی مشترک به طور مساوی بین زوجین تقسیم بشه تا هم حق یه خانم با چند سال زندگی مشترک از بین نره و هم اینک ه جلوی شیادییه خیلی از خانمها که ۲ روز ب عد عقد مهریشونو اجرا میزارن و مرد بدبخت رو میکنن تو زندان گرفته میشه .مهریه الان نه تنها تضمینی برای استحکام زندگی مشترک نیست بلکه ابزاری شده برای لج و لجبازی ز وجین .مهریه و سکه ماهیت اصلی ازدواج رو ب ه طرف تجارت و دادوستد سوق داده .مسئولان محترم خانمی که شوهرشو به خاطر سکه مینداز ه زندان خودش مطمعن هستش که شوهرش قدرت پر داخت مهریه رو نداره ولی از سر لجبازی و ه مچنین برای فشار به خانواده ی شوهرش از زن دان استفاده میکنه .و خانواده ی پسر هم مج بور میشن برای آزادی فرزندشون پس انداز چن د سال زندگی رو به عنوان مهریه بدن .واین یعنی اخاذی و زور گیری .

  • امیر ارسالی در

    به نظر من ریشه اصلی جنایات و بی دینی و حتی خودکشی و ادم کشی و دشمنی و نزاع همش مقصر دولته با این قانون مهریه که بیشتر زندگیها را نابود کرده

  • م ارسالی در

    مهریه برای بعضی ازخانومها شده ابزارتجارت بعدازعقددرپی بهانه زندگیروبپاشندودنباله باجراگذاشتن مهریه وزیرپاگذاشتن تمام دین و ایینو شرفو حقو حقیقت وبادروغ درپی نابو دی زوج . شماروبه خداقسمتون میدم زنهای فر صت طلب رااجازه ندهید ازقانون سواستفاده ک نند ودام پهن کنند

  • سام ارسالی در

    وقتی یک تصادف اتفاق می افتد و یک نفر کشته میشود شرکت بیمه چقدر برای دیه اش پرداخت میکند ؟
    چرا من جوان باید ۹ میلیارد تومن حکم برام صادر بشه ؟
    کل طائفه شونو به گلوله ببندم دیه شون ۹ میلیارد نمیشه دولت بیاد مهریه را اندازه دیه کامل یه آدم در نظر بگیره

  • احمد حشمتی ارسالی در

    سلام لعنت خدا بر او که سکه ضرب کردپسرمن برای بدهی مهریه 3 بار دست به خودکشی زده این نماينده‌ای که پیشنهاد 30 سکه داده باید تصویب شود یا این‌که مردان غیرت داشته وزن مهریه خواه زیاد را با زرنگی به قطل برساند وچند سال بعد از زندان آزاد می‌شود ضمنا فراری بودن برای مهریه بی غیرتی است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها