|
کدخبر: 144571

گرانفروشی نان را گزارش دهید

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گرانفروشی تخلف را به سامانه «۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود.

اقتصاد گرانفروشی نان را گزارش دهید

قاسم نوده فراهانی افزود: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه نانوایان زیر نظر استانداری هر استان است، اظهارکرد: هیچ تغییری در قیمت نان صورت نگرفته و شهروندان در صورت مشاهده گرانفروشی می‌توانند با سامانه «۱۲۴» تماس بگیرند و تخلف را گزارش دهند.

نوده‌فراهانی افزود: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران روز یکشنبه در پیشنهادی گفت: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت نان در تهران ۷۰ درصد است اما استانداری تهران با افزایش بیش از ۳۵ درصد موافق نیست و با درخواست ما مخالفت کرد.

«بیژن نوروز مقدم» با تاکید بر اینکه قیمت نان، هزینه‌های نانوایان را پوشش نمی‌دهد و مورد تایید آنها نیست، یادآور شد: این در حالی است که در دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نرخ نان آمده که نرخ گندم باید ملاک تعیین قیمت‌گذاری نان قرار گیرد.

وی در تشریح پیشنهاد خود افزود: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و افزایش قابل توجه سایر هزینه‌ها از جمله کرایه حمل و قیمت خمیر مایه، هنوز برای افزایش قیمت نان در بیشتر استان‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

نوروز مقدم اظهار کرد: فقط قیمت دولتی خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه در دی‌ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش داشت.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران، نانوایان مجبورند بخشی از نیاز خود را از بازار آزاد ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از نرخ دولتی تامین کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر