|
کدخبر: 143009

ردیف‌ های بودجه مبهم است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به محل درآمدهای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این ردیف را مبهم عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم برای تأمین درآمدها و تخصیص بودجه دچار مشکل خواهد شد مگر اینکه در سال آینده به مقدار پیش‌بینی شده در لایحه بودجه نفت و گاز بفروشد.

اقتصاد ردیف‌ های بودجه مبهم است

ذبیح الله اعظمی ساردویی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: این لایحه با واقعیت همخوانی ندارد. دست کم می‌توان گفت پیش‌بینی‌های این لایحه با واقعیت فاصله زیادی دارد. نمایندگان مجلس یازدهم اعتراض زیادی به این لایحه داشتند و این اعتراض تا پیشنهاد بازبینی مجدد دولت هم پیش رفته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد ردیف‌های کشاورزی، دامداری و محیط زیستی لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: کمیسیون کشاورزی تاکنون در دو جلسه با حضور مهمانانی از وزارت جهاد و وزارت نیرو این ردیف‌ها را بررسی کرد. نظر شخصی من این است که نمایندگان انتظار بیشتری در مورد این ردیف‌ها دارند. بعضی ردیف‌های کشاورزی کمرنگ و بعضی ردیف‌ها غیرواقعی دیده شده است. قضاوت من این است که لایحه بودجه ۱۴۰۰ به اهداف بلندمدت کشاورزی ایران کمک نمی‌کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با اشاره به پیش‌بینی فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت و ۲.۹ میلیون بشکه گاز در روز در لایحه ۱۴۰۰ گفت: مسئله اینجاست که دولت بعدی در اجرایی کردن این بودجه به مشکل می‌خورد. اگر مقدار فروش نفت و گاز ما محقق نشود عملا هیچ اعتباری برای تأمین و تخصیص بودجه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه محل درآمدهای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبهم است، گفت: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی در دخل و خرج خود به مشکل خواهد خورد مگر اینکه در سال آینده میزان قابل توجهی گاز و نفت بفروشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر