|
کدخبر: 140831

تاثیر خبر واکسن کرونا بر قیمت جهانی نفت

به دنبال آغاز واکسیناسیون کرونا در انگلیس و موافقت قریب الوقوع مقامات دولت امریکا با توزیع واکسن کرونا در این کشور که می‌تواند به افزایش تقاضای انرژی کمک کند، نرخ نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

اقتصاد تاثیر خبر واکسن کرونا بر قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با ۲۷ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. نرخ نفت خام امریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۵۹ درصد رشد به ۴۵ دلار و ۷۹ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به واکسن همچنان عامل اصلی حاکم بر بازار است.»

در حالی که گروهی از مشاوران دولت امریکا قرار است امروز تشکیل جلسه دهند و در خصوص تایید استفاده اضطراری از واکسن تولید شرکت فایزر رایزنی نمایند، احتمالا توزیع واکسن در امریکا این هفته آغاز خواهد شد. کانادا نیز روز چهارشنبه مجوز واکسیناسیون کرونا را صادر و اعلام کرد که واکسیناسیون از هفته آینده آغاز خواهد شد.

عامل دیگر رشد نرخ نفت آتش گرفتن دو چاه در یک میدان نفتی کوچک در شمال عراق بوده که دولت آن را ناشی از حمله تروریستی خوانده است.

موسسه‌ای ان زد در یادداشتی نوشت: «هرچند چاه‌ها کوچک بوده اند، اما این خبر نگرانی هایی را در خصوص احتمال بروز اختلال‌های بیشتر برانگیخته است.»

تحلیلگران از اینکه بازار توجه چندانی به رشد غیرمنتظره ذخایر نفت خام امریکا نشان داده غافلگیر شده‌اند. بر اساس آمارهای دولت امریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۴ دسامبر با ۱۵.۲ میلیون بشکه افزایش مواجه شده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۱.۴ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر