|
کدخبر: 139224

خبر مهم درباره یارانه / شرایط پرداخت در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورت حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، یارانه معیشتی دو تا سه برابر خواهد شد.

اقتصاد خبر مهم درباره یارانه / شرایط پرداخت در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

لایحه بودجه ۱۴۰۰، روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه با منابع عمومی ۸۴۱ هزار میلیاردی به مجلس ارائه شد.

محمدباقر نوبخت با حضور در یک برنامه تلویزیونی-جزییات لایحه بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار داد.

پرداخت یارانه ادامه دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جریان یارانه در سال آینده گفت: افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است و پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

وی افزود: دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود.

نوبخت این را هم گفت که در بودجه سال آینده ۱۶ هزار میلیارد برای رفع فقر در نظر گرفته شده است.

وضعیت حقوقی در بودجه ۱۴۰۰

نوبخت با بیان اینکه پرداخت همه کارکنان دولت حقوقشان ۲۵ درصد اضافه می‌شود. افزود: افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح به میزان ۲۵ درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: برای کادر درمان بودجه‌هایی در نظر گرفته شده است. حتی سربازان حقوقی که می‌گرفتند در این بودجه دو برابر شده است.

مجلس نظر خود برای اصلاح ساختار بودجه را اعلام کند

نوبخت درباره اصلاح ساختار بودجه نیز توضیح داد: ساختار بودجه دو سال است که تغییر کرده است. بعد از مجلس یازدهم برنامه اصلاح ساختار زیادی را تقدیم مجلس کردیم اگر در جایی مجلس احساس می‌کند که جای کار دارد ما هم کمک خواهیم کرد.

وی افزود: مجلس فرصت دارد درباره بودجه ارائه شده اصلاحاتی انجام دهد، اما هر چی نیاز بود ما در بودجه در نظر گرفتیم.

اتکای بودجه به نفت ۲۳ درصد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد بودجه به نفت متکی بود که امسال این به ۲۳ درصد رسیده است. گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدهای نفتی که با عنوان منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی از آن یاد شده به ۱۹۹.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.در بخش منابع عمومی دولت، آنچه مهم است درآمدهای نفتی و درآمدهای مالیاتی است.

بزرگترین تونل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون رئیس‌جمهور در مورد وضعیت پروژه‌ها نیز گفت: ۴۱۹ کیلومتر راه آهن خط دوم فقط افتتاح در نظر گرفته شده است. بزرگترین تونل همین امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ۸۰ هزار واحد مسکونی محرومین امسال تحویل داده می‌شود. خطوط شهری حدود ۱۰۳ کیلومتر، ۱۱ طرح آبرسانی شهری داریم که همه آنها در بودجه لحاظ شده است.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    فقط یه سری از افراد مثل استاد دانشگاه ها حقوق شون بالا می ره بقیه دیگه حقوق بخور نمیر........واقعا که ....

  • حسین ارسالی در

    شما حاضر هستید مجدا بررسی کنیید مستحق واقعی یارانه معیشتی چه کسانی هستند یا اینکه برای راحتی طبق روال وضعیت مردم امسال و سال قبل متفاوت هست عدهای فقیر تر شده اند و یارانه معیشتی هم نمی گیرند عدهای بسیار غنی تر شده اند و یارانه معیشتی می گیرند با در امد 12 میلیون یارانه معیشتی میگیر د و فردی با نصف این دامد نمی گیرد

  • فاطمه ارسالی در

    خیلی مسخره ، حقوق کارکنان 25درصد افزایش پیدا میکنه کسی که حقوق 10میلیون تومانی میگیره 25درصد چقدر حقوقش میشه اون کارمند بیچاره که ماهی 3میلیون تومان میگیره با 25 درصد حقوقش چقدر میشه چرا طرح پلکانی برای حقوقها اعمال نمیشه

  • سید مرتضی موسوی ارسالی در

    این طرح به ضرر نیازمندان است چون اگر دلار 4200 تومانی حذف شود آن وقت کالاهای اساسی 5برابر می شود درحالی که یارانه را می خواهند دوبرابر کند، هیچ کس در این کشور به فکر معلولین نیست بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدسرپرست خانوار که حتی توانایی کار کردن را هم ندارند این دولت همش به فکر بازنشستگان و فرهنگیان است روحانی همش درباره‌ی فقر مطلق فقط حرف می زند عمل نمی کند

  • بدبختی از ایران ارسالی در

    ما چقدر بدبختیم فقط میگن اینکارو میکنیم یا اون کارو .هروقت واقعن انجام دادید بعد پزشو بدید میگن ۲۵درصد اضاف میکنیم از او ن ور ۴۰درصد کم میکنن بخاطر مالیات بیمه و هزار چیز دیگه .الان مرغ ۳۰تومنه الکی میک ن ۲۰توزیع کردیم ایا تمام شهرها ۲۰دادید و الا نیست.

  • Mojtabs ارسالی در

    بنام خدا دولت آقای روحانی متأسفانه یا خوشبختانه هربار حرف از محرومیت زدایی وفقر زدایی میزند ولی سه ساله قانون حمایت از معلولین توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد وشورای نگهبان هم تأیید کرده ولی دولت محترم میفرمایند که کمبود منابع وبودجه داریم ونمیتوانیم که قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب شده را کامل اجرا نمیکنند چطور هرسال برای تمام کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری میتونه اضافه کنه ولی حداقل حقوق مصوب معلولین را نمیتونه اجرا کنه این تبعیض نیست آنهم معلول سرپرست خانوار وبیکار با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید هستند وتوان هیچگونه کار ندارند آیا این جماعت جرء جامعه ایران محسوب نمیشوند.تنها خوسته معلولین اجرای کامل قانون حمایت از معلولین بویژه ماده ای که به پرداخت حقوق مستمری حداقل حقوق ودستمزد پایه مصوب قانون کار میباشد نه اینکه مستمری هشتادوپنج هزار تومانی بپردازد این مبلغ به کجای زندگی یک معلول شدید سرپرست خانوار وبیکار میرسد . لطفاً دولت محترم برای سال ۱۴۰۰ لااقل سال آخرش اجرا کنه.که کمتر درحق معلولین ظلم بشه .ممنون

ارسال نظر