|
کدخبر: 138916

مجلس قیمت دلار را افزایش داد

همزمان با تصویب کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» در مجلس، نرخ فروش آزاد دلار به بالاترین نرخ در ۱۵ روز گذشته و شکاف نرخ آزاد و رسمی دلار به بیشترین حد در ۲۲ روز پیش رسید.

سیاست مجلس  قیمت دلار را افزایش داد

قیمت فروش هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بازار تهران تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان صعود کرد. این نرخ آخرین بار طی مبادلات روز ۲۶ آبان ماه گذشته به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و پس از آن تا ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان نزول کرده بود.

البته رشد بهای آزاد فروش دلار در شرایطی بود که بانک مرکزی نیز روز سه‌شنبه نرخ رسمی عرضه دلار در شبکه صرافی‌های تحت مدیریت خود را تا ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان بالا برد و به بالاترین سطح در آذرماه جاری رساند.

بدین ترتیب فاصله نرخ رسمی و آزاد دلار به ۸۰۰ تومان نزدیک شد؛ شکافی که اخرین بار طی معاملات روز ۱۹ آبان ماه گذشته تجربه شده بود.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند که نگرانی‌های حاصل از طرحی که کلیات آن روز سه‌شنبه در مجلس تصویب شده، تقاضای خرید دلار را افزایش داده است. مطابق این طرح در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران دو ماه پس از بدل شدن طرح به قانون، دولت موظف است تا اجرای داوطلبانۀ پروتکل الحاقی را متوقف کند.

به اعتقاد فعالان بازار، دائمی شدن تحریم‌‌های بین‌المللی علیه ایران در صورت خروج ایران از پروتکل الحاقی علت اصلی تزریق نگرانی به بازار ارز بوده است.

البته علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به مصوبه روز سه‌شنبه مجلس اعلام کرده که مسئولیت هرگونه تصمیم درباره برجام و برنامه‌های هسته‌ای کشور براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی فرا قوه‌ای بوده و هیچ نهاد و قوه‌ای به تنهایی نمی‌تواند خارج از این چارچوب اقدامی کند.

h4alyhxenmgpkwqdgfpv.jpg

در پی تحریک دوباره قیمت‌ها در بازار ارز ، نرخ آزاد فروش هر یورو نیز بار دیگر تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان صعود کرد که بیش از هزار تومان بالاتر از قیمت رسمی ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومانی بود.

رشد نرخ ارز در بازار با وجود بالا رفتن قیمت جهانی طلا موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در بازار تهران ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد و بار دیگر به ۱۲ میلیون تومان برسد و نرخ معاملاتی هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالا برود.

هر اونس طلا در جریان خرید و فروش‌های روز سه‌شنبه بازار جهانی با رشد ۳۴ دلاری مواجه شد و به هزار و ۸۱۴ دلا ر رسید.

منبع: ایران جیب
  • ناشناس ارسالی در

    نمایندگان محترم طرحی راتصویب کنندکه صراف یهای فردوسی دلاررایازده هزارتومان برابرد رج بودجه سال ۱۴۰۰ بفروشندقیمت سکه رابه ۳ میلیون برگرداننوقیمت آپارتمان متر۱۸ میل یونی نیاوران راکه به متری صدمیلیون رسیده برگردانندتاجوانان ازدواج کنندنفر۲ تن طل اازایران خارج کرده طبری ازفلوراولواسان م یگویدورفاقت میلیاردهامرجان شیخ الاسلام و هادی رضوی ودیواندری وخاوری ...بعدازظهرهم اخبارمیگویدجلسه مرغ وتخم مرغ باحضور.... اگراختلاسگران رادستگیر.دلارصرافیهای بازا رفردوسی وسکه فروشان سبزه میدان تهران کنت رل شوندیعنی بالاترین خدمت به مردم

  • ناشناس ارسالی در

    تیم روحانی دلار را تا هرچه بخواهد بالا م ی برد

    • ناشناس ارسالی در

      البته این بار تیم قالیباف با لایحه مسخره خود باعث افزایش دلار ،سکه،خودرو و.. شدن د.و با این عمل ضد مردمی نشان دادند که مج لس و نمایندگان به فکر مردم نبوده و نخواه ند بود چون خود نمایندگان از تحریم و دشمن ی با دنیا سود می بزند و با مکیدن خون مرد م همه را به تحریم و آمریکا ربط می دهند پ س اجاره نخواهند داد تا با دنیا آشتی و صل ح شده و مردم نتوانند زندگی راحت داشته با شند.
      از قالیباف و نمایندگان ممنونم که خودشان را به مردم معرفی کردند.

  • ملت بدبخت ایران ارسالی در

    حالا می تونن یک دنا پلاس دیگه جایزه بگیرن.

  • ناشناس ارسالی در

    بدانیدکه مسئولین کمربه نابودی مردم بسته انددولت بی مسئولیت مجلس که ازشروع کارش ه یچ کارمثبتی نکرده بلکه باکارهاش دیروز با عث شدقیمت ارزوسکه دوباره بره بالا البته ازمجلس بی دانش بامشارکت 10 درصدانتظاری ن یست واونم ازقوه قضاکه دست رودست گذاشته ت ادلالان وسوداگران هرکاری دلشون بخوادبکن ونبض بازارارزسکه خانه وماشین و....دست دل الان هست درحالیکه بدترین جرم تودنیاجرم ا قتصادیه وسنگین ترین مجازات حتی اعدام دار ه توکشورماتوسط مسئولین حمایت هم میشه

  • وطن ارسالی در

    در وضعیت کنونی نه دولت و نه مجلس به درد ملت رسیدگی نمی کنند و تصمیمات برگرفته از سیاست می باشد . از آنجائیکه مفت صحبت کر دن تخصص نمی خواهد و در کشور ما شایسته سا لاری معنا ندارد و نتیجه گفتار و رفتار مج لس / دولت و ... اختلال در رفاه و آرامش ملت است چیز که این روزهای کشور ماست .

  • دزدزده ارسالی در

    هرروز این نماینده های 11درصدی گردن کلفت تر و بی رحم تر از قبل درصددگردن زدن فقرا و قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند تا خودشا ن پول دار تر و کلفت تر شوند فعلا دنبال ت قسیم کردن کشور بین خودشان هستند و هر کدا م میخواهندبیشتر سهم ببرند

  • ناشناس ارسالی در

    بااینکه هیچ کس دل خوشی ازروحانی نداره وپدرملت رودراورده امااین مجلس نشان دادچقدربی مبالات بی ملاحظه وبیسوادهست درحالیکه بازارداشت باانتخاب بایدن اندکی به سمت گشایش پیش میرفت نمایندگان 10 درصدی باشلوغ بازی وماجراجویی درمجلس باعث شدن جوبازاربهم بریزه این تنها ثمره مجلس 10 درصدی ازروزاول تابه امروزبوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها