|
کدخبر: 137765

احتمال گرانی ۳۰ درصدی قیمت طلا

بازار‌ها جهانی در روز پنچ‌شنبه روندی خلاف روز‌های گذشته طی کردند. قیمت طلا ۰.۱ درصد افزایش داشت و قیمت نفت خام وست تگزاس ۱.۵ درصد کاهش را تجربه کرد. اما نظر تحلیل‌گران در مورد آینده بلند مدت این دو بازار چیست؟

در دو هفته‌ گذشته با انتشار گزارش‌هایی پیرامون واکسن کرونا، تحلیل‌گران به تاثیر واکسن بر آینده بازار‌ها پرداخته‌اند. برخی از اقتصاددانان و تحلیل گران خاطرنشان کرده‌اند که توزیع واکسن‌ها می‌تواند منجر به افزایش ریسک‌پذیری شود. با این حال، بانک CIBC معتقد است که هنوز خیلی زود است که تصور کنیم واکسن می‌تواند اقتصاد جهان را از اثرات ویروس کرونا نجات دهد.

ساکسو بنک دانمارک هم چنین نظری را تا حدودی تایید می‌کند. این بانک معتقد است که چشم‌انداز طولانی مدت برای شرکت‌های نفت و گاز تیره به نظر می‌رسد، اما این بدان معنا نیست که استراتژی برای سرمایه‌گذاران در این بازار برای ۱۲ ماه آینده وجود نداشته باشد.

بهبود نفت برنت

آخرین قیمت نفت خام برنت در پایان روز چهارشنبه ۲.۲۸ دلار کاهش قیمت داشته و بر روی ۴۷.۷ دلار قرار گرفته است. با این حال قیمت این نفت خام نسبت به آغاز هفته همچنان در وضعیت سبزرنگ به سر می‌برد، چرا که با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

نمودار نفت خام

با وجود کاهش قیمت در روز گذشته، تحلیل‌گران معتقدند که این پایان صعود قیمت نفت نیست. پیتر گارنی از ساکسو می‌گوید: «بازارهای برنت نیز با رسیدن به کانال ۴۷ دلار، در تلاش برای گذر از این سطح قیمتی هستند. به نظر می‌رسد در این مرحله، تصویر کلی تقاضا در نتیجه امید به‌دست یابی به واکسن کرونا تغییر کرده و به احتمال زیاد برنت به دنبال سطح ۵۰ دلار است. در کوتاه مدت، من فکر میکنم که ۵۰ دلار، دیر یا زود مورد هدف نفت برنت قرار خواهد گرفت و من علاقه‌مند به خرید کوتاه مدت نفت خام هستم.»

آینده طلا در ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۰ شاهد یکی از بزرگ‌ترین غلتک‌های بازار طلا بوده است. گرچه در هفته‌های اخیر نوسانات نزولی شکل گرفته است، اما به گفته برخی از تحلیل‌گران، این فلز گران‌بها سال آینده خواهد درخشید. در چشم‌انداز سال ۲۰۲۱، تحلیلگران بانک CIBC اظهارکردند که در ادامه مقابله با پیامد‌های اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹، قیمت طلا می‌تواند به حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دلار برای هر اونس برسد.

در سه هفته گذشته اما نتیجه انتشار مداوم اخبار در مورد واکسن‌های احتمالی کرونا، احساسات مثبت سرمایه‌گذاران طلا را تخلیه کرده و قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح چهار ماهه، یعنی هزار و ۸۰۰ دلار رسانده است.

در پایان کار بازار‌های جهانی در روز پنج‌شنبه قیمت هر اونس طلا ۲ دلار نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به ۱۸۱۰ دلار رسید. اما قیمت اونس طلا نسبت به آغاز هفته، بیش از ۶۰ دلار کاهش قیمت را ثبت کرده است.

منبع: اقتصاد نیوز
  • علی ارسالی در

    چه ربطی داره به بازار جهانی قیمت جهانی م یاد پایین ایران می ره بالا حساب و کتاب ن داره

  • SALIM ارسالی در

    نقشه جدید برای اینبار تخلیه جیب مردم از ارزهای خریداری شده . سپس نقشه جدید. لعنت بر شما.

  • مصطفی ارسالی در

    سلام لعنت خدا بر کسی که بابت منافعش چنین خبری را منتشر می کند

  • محسن رجبی ارسالی در

    قطعا سقوط قیمت ادامه دار خواهد بود وتا ه زارو ششصد دلار پایین میآد بعنوان یک مطلع گفتم تو ایران هم طلای هیجده عیار تا گرم ی هشتصد هزار تومن پایین میآد و تا حد اقل دو سال آینده تو همون محدوده می مونه حال ا خود دانید...

  • معلم ارسالی در

    سلام از تحلیلگر می خواستم بپرسم از گرانی طلا چقدر عاید ایشان می شود؟ خیلی روشه ب ا رونق گرفتن کسب و کارها و سیر سرمایه به طرف تولید طلا ارزان می شودو صددرصد هم ا رزان خواهد شد و واکسن کرونا با توجه به آ زمایشات انجام گرفته آینده خوبی را برای ک سب و کار و تولید و مبادلات رقم خواهد زد.

ارسال نظر