|
کدخبر: 137732

۲ مانع بازگشت شرکت‌ های خارجی به ایران

خبرگزاری بلومبرگ طی مطلبی امروز به آسیب سنگینی که ترامپ به اقتصاد ایران وارد کرده، پرداخته و گفته است بایدن به تنهایی خسارت‌های ترامپ به ایران را جبران نخواهد کرد.

اقتصاد ۲ مانع بازگشت شرکت‌ های خارجی به ایران

این خبرگزاری به احتمال زنده شدن دوباره توافق هسته‌ای اشاره کرده است اما باور دارد موضوع اعتماد از دست‌رفته سرمایه‌گذاران خارجی به این راحتی قابل احیا نیست و در کنار آن تولیدکنندگان داخلی بخش مهمی از سهم بازارها را به دست آورده‌اند که انگیزه شرکت‌های خارجی برای ورود به بازار ایران (در صورت توافق دوباره کشورها) را کمتر می‌کند.

رزاقی، مدیرعامل یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری در ایران به این خبرگزاری می‌گوید: «پس از برجام ده‌ها میلیارد دلار خط اعتباری تمدید شد؛ انتظارات زیادی شکل گرفت و سپس ترامپ معامله را نابود کرد. این بار اما همه احتیاط بیشتری دارند. انتظارات کم است؛ اما همچنان امیدهای زیادی هم وجود دارد.» رزاقی که سال ۹۵ به شدت مشغول برگزاری جلسات و تورهای ویژه برای بازرگانان خارجی از اروپا، آسیا و آمریکا بود می‌گوید از زمان اعلام نتایج انتخابات آمریکا، تماس‌هایی از مشتریان بالقوه قدیمی و جدید دریافت کرده، اما عمدتا آنها از شرکت‌های کوچک‌تر بودند.

همچنین بلومبرگ از دو شرکت توتال و پژو که پس از برجام طرح‌های بزرگی را در ایران آغاز کرده بودند، در خصوص برنامه‌های آتی در ایران سوال کرده است، اما مقامات آن‌ها از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.

 

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    شغال برادر سگ زرد است البته در مورد امریکا کاربرد ندارد چون در آمریکا چیزی به نام سگ وچود ندارد یا روباهن یا شغال ویا گرگ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها