|
کدخبر: 137371

۲ گام ضروری برای دریافت وام ۱ میلیونی کرونا

ثبت نام وام ۱ میلیون تومانی کرونا از روز گذشته – سه شنبه ۴ آذرماه – آغاز شده است و افراد مشمول برای دریافت این تسهیلات لازم است ۲ گام ضروری را طی کنند.

چهار روز از تعطیلات کسب وکارها به دلیل اوج گیری کرونا گذشته است و در حالی که امروز چهارشنبه ۵ آذرماه وارد پنجمین روز این تعطیلات شده‌ایم، وام ۱ میلیون تومانی کرونا که دولت هفته قبل و پیش از آغاز تعطیلات کرونایی وعده آن را داده بود در مرحله ثبت نام قرار دارد. متقاضیان وام مذکور باید ۲ گام اساسی برای دریافت این وام را طی کنند.

گام اول: مشمول وام ۱ میلیونی هستم یا خیر؟

متقاضیان این وام باید در نظر داشته باشند که این وام همچون وام یک میلیونی که فروردین ماه امسال پرداخت و اقساط آن از یارانه کسر می‌شود نیست و شمول آن بسیار محدود تر است. این وام به هیچ یک از کسانی که دارای درآمد ثابت باشند از جمله کارمندان دولت و شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود. ضمنا این وام به هیچ یک از اقشار بازنشسته و مستمری بگیر و کارگران بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز پرداخت نمی‌شود. کسبه و اصناف و صاحبان مشاغلی که بر اثر کرونا تعطیل شده‌اند و شاغلان موقت و کارگران فاقد حقوق و کارثابت و … به شرط آن که جزو یارانه بگیران معیشتی – یارانه‌ای که بعد از گرانی بنزین به برخی اقشار تعلق گرفت – باشند، از جمله واجدان شرایط این وام هستند. اگر متقاضی این وام هستید و درآمد ثابت یا حقوق و مستمری ثابتی ندارید می‌توانید مرحله بعد را طی کنید.

گام دوم: ارسال پیامک به شماره ۶۳۶۹

در این مرحله متقاضیان باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام خود – سرپرست خانوار – به شماره ۶۳۶۹ ارسال نکنند و توجه داشته باشند که فقط یک بار این پیامک ارسال کنند. مهلت ارسال این پیامک از دیروز- سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – آغاز شده و تا سه شنبه هفته آینده – ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۹ – ادامه دارد. با پایان این مهلت، اطلاعات متقاضیان به مدت یک هفته از ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر بررسی شده و در صورتی که واجد شرایط باشند، وزارت رفاه با ارسال پیامکی با سرشماره v.refah به متقاضیانی که واجد شرایط بوده اند، اعلام می‌کند که وام به آنها تعلق گرفته است و یک میلیون تومان به حسابی که یارانه معیشتی آنها واریز می‌شود، واریز خواهد شد.

شایان ذکر است نحوه بازپرداخت وام ۱ میلیون تومانی کرونا به این صورت است که این وام با کارمزد ۴ درصد و با اقساط ۳۰ ماهه، از یارانه معیشتی ماهانه خانوارهای مشمول کسر می‌شود.

منبع: کاماپرس
  • ايراني ارسالی در

    لعنت كند افرادي را كه مردم ايران را گدا كردند

  • ناشناس ارسالی در

    کارمند ها نیازمند تر وبدبخت ترند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها