|
کدخبر: 136914

اتفاق خوبی که در بازار ارز در حال رخ دادن است

بازار ارز سومین روز هفته را نیز نزولی آغاز کرد.

اقتصاد اتفاق خوبی که در بازار ارز در حال رخ دادن است

صرافی ملی امروز بار دیگر همراهی مناسبی با بازار آزاد داشت و نرخ خود را با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رساند. به این ترتیب نرخ‌های صرافی‌های دولتی و بازار آزاد تقریبا منطبق شدند. طی روزهای اخیر تعقیب نرخ‌ها توسط بازارساز به خوبی انجام شده و گاها حتی در مقاطعی مشاهده می‌شد نرخ صرافی ملی از بازار آزاد بیشتر است.

استراتژی دیروز صرافی ملی کاهش پله‌ای و تدریجی نرخ دلار بود؛ به طوریکه ۵ مرتبه در طی روز و هر بار ۱۰۰ تومان این قیمت کاهش یافت و نهایت به ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. با وجود این، دیروز نرخ ارز در معاملات پشت‌خطی آخر وقت به سمت سقف روزانه (حدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان) حرکت کرد.

نرخ حواله درهم امارات هم معاملات امروز را با تداوم مسیر نزولی خود آغاز کرد. دیروز اشاره کردیم که درهم به سمت مرز ۷۰۰۰ تومان در حرکت است و این مرز روانی در روزهای صعودی بازار بسیار مورد توجه بود؛ به نوعی رشد درهم به بالای این مرز موجب جهش انتظارات برخی فعالان بازار ارز از رشد دلار شده بود. اکنون اگر درهم موفق به شکست این کف شود، واکنش دلار می‌تواند جالب توجه باشد. با رسیدن درهم به نرخ ۷۰۸۰ تومان، دلار معادل درهم هم وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد.

در همین حال اتفاق مبارک دیگری که در بازار ارز در حال رخ دادن است را شاید بتوان نزدیک شدن به رویای ارز تک‌نرخی دانست، که با اعلام عمومی نرخ‌های بازار متشکل ارزی بیشتر هم به چشم می‌آید. نرخ عمده‌فروشی دلار در بازار متشکل امروز به ۲۵ هزار و ۴۰ تومان رسید. در همین حال نرخ‌های سامانه سنا نیز در کانال ۲۵ هزار تومان قرار دارند و به این ترتیب می‌توان ادعا کرد نرخ‌های دلار در تمام بازارها اکنون در کانال ۲۵ هزار تومان قرار دارند.

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    مردیکه صهیونیست

ارسال نظر