|
کدخبر: 136183

قیمت موبایل بعد از تعطیلات گران می‌شود؟

شیوع ویروس کرونا، باعث شد دولت محدودیت‌ها و تعطیلی‌هایی را پیش‌بینی کند که قرار است از شنبه اول آذر اجرایی شوند؛ این شرایط چه تاثیری با بازار کالاهای آی‌تی دارد؟

اقتصاد قیمت موبایل بعد از تعطیلات گران می‌شود؟

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، در گزارشی با عنوان تعطیلی بازار موبایل از اول آذر توضیح داده است که از این تاریخ، تا زمان مقرر، پاساژها غیر از بنکدارها و عرضه‌کنندگان مواد خوراکی بسته خواهند بود، در نتیجه مراکز خرید و بازارهای عرضه‌کننده موبایل نیز هفته آینده تعطیل می‌شوند.

به گفته او، اما مغازه‌ها و اصناف خرده فروش سطح شهر که فعالیت‌های خدماتی انجام می‌دهند، در گروه ۱ اصناف قرار دارند؛ در نتیجه می‌توانند باز باشند.

درستی، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی روی قیمت موبایل اثر بگذارد، گفت: اکنون به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، در بازار رکود وجود دارد. در واقع صنوفی که در حال فعالیت هستند هم فروش چندانی ندارند.

به گفته او، برای بازارهای مانند موبایل، تثبیت قیمت دلار اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نوسانات موجود باعث می‌شود فروشندگان در مورد قیمت‌گذاری با ابهام مواجه شوند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز گفته است که در میان رسته‌های زیرمجموعه این اتحادیه، تنها تعمیرکاران تلفن همراه در گروه ۱ مشاغل قرار می‌گیرند.

برخی از فروشندگان موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در تهران و برخی دیگر از کلان‌شهرهای کشور در مورد قیمت‌ها در بازار موبایل و تبلت معتقدند تعطیلی‌های هفته آینده، ممکن است قیمت‌ها را افزایش دهد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر