|
کدخبر: 136039

وضعیت معیشتی مستاجران زیر ذره‌بین شهرداری

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از اجرای طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستاجران شهر تهران خبر داد.

اقتصاد وضعیت معیشتی مستاجران زیر ذره‌بین شهرداری

جلسه طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ادامه طرح‌های کمک مؤمنانه، با حضور دبیران شورایاری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا برگزار شد.

در این مراسم مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با تاکید بر لزوم هماهنگی شورایاری‌ها و فرماندهان بسیج حوزه‌ها جهت به نتیجه رسیدن این طرح اظهارکرد: بر اساس این طرح، هر منطقه خصوصاً مناطق محروم شهر تهران می‌بایست حداقل ۱۰ خانواده مستأجر که در شرایط کنونی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند را شناسایی و در راستای بهبود وضعیت معیشتی آنان اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: در طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران، به دنبال کاهش اجاره بهای مسکن با وساطت شورایاری ها، ائمه جماعات، مالکین خیر و فرماندهان بسیج حوزه‌ها هستیم تا بتوان در یک حرکت خداپسندانه، بار سنگین هزینه مسکن در زندگی مردم را کاهش دهیم. همچنین با شناسایی موجران خیر، منازل مسکونی با اجاره بهای پایین در اختیار قشر آسیب دیده قرار گیرد.

سالک با بیان آن که فلسفه شکل گیری بسیج با شورایارها سنخیت دارد و ما باید به دور از نگاه سیاسی به نفع مردم کار کنیم یکی از اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داده، کاهش توان مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های معیشتی دانست و گفت: با توجه به سهم حدود ۵۰ درصدی مسکن در هزینه‌های خانوار، فشار بار اجاره‌ای مسکن نیز افزایش یافته است.

وی افزود: انجام تکالیف دینی تنها برای عبادت خداوند نیست، بلکه هدف از ادای تکالیف دینی همانند نماز، روزه و... تذکر و یادآوری برای همه ماست، لذا مسلمان باید در قبال جامعه و یکایک افراد آن احساس تکلیف و مسئولیت نماید.

وی با بیان اینکه اجاره مسکن در امسال به صورت غیرقابل تصوری رشد داشته است، عنوان کرد: بالا رفتن اجاره بهای مسکن به حدی است که بسیاری از اجاره نشینان دیگر قدرتی برای اجاره نشینی ندارند و به عینه می‌بینیم که بسیاری از مستاجران همچنان مستأصل هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، مجتبی سالک خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که تا پایان ویروس کرونا این همدلی و مواسات توسط شورایاریها، بسیجیان و موجران خیّر تداوم داشته باشد. لذا فرماندهان حوزه‌ها باید با شورایاری ها، ائمه جماعات و مالکین خیر همان منطقه هماهنگ باشند تا اجرای طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستاجران شهر تهران به سرانجام برسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر