|
کدخبر: 133461

چرا قیمت سکه دوباره بالا رفت؟ / آخرین وضعیت در بازار طلا

به‌نظر می‌رسد، روز یکشنبه افزایش درهم موجب شد که قیمت دلار در بازار داخلی بالا برود و در کنار این، افزایش ارزش اسکناس آمریکایی زمینه‌ساز صعود قیمت سکه شد.

سکه که در معاملات پشت خطی روز شنبه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم پایین رفته بود، در روز یکشنبه با افزایش قیمت مواجه شد و زمانی که از کف ۱۲ میلیون تومانی اطمینان پیدا کرد تا بالای ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم افزایش یافت.

برخی از فعالان باور داشتند، سکه نسبت به افزایش احتمالی اونس طلا در هفته جاری نیز در روز یکشنبه واکنش نشان داده است. از نگاه آنها، بازار طلا نسبت به پیروزی جو بایدن خوش‌بین است و این مساله موجب می‌شود که در هفته جاری طلا رشد بیشتری را تجربه کند. از نگاه دسته‌ای از فعالان، سکه‌بازان هم پیشاپیش به استقبال افزایش احتمالی اونس طلا رفتند.

نظر رئیس اتحادیه درباره بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: ۵۰ درصد نرخ طلا و سکه متاثر از نرخ ارز و ۵۰ درصد دیگر از نرخ اونس جهانی تاثیر می‌پذیرد و نه در ایران بلکه در تمام دنیا این حرکت متناسب با هم است. وی ادامه داد: طبیعی است که با ریزش نرخ ارز قیمت طلا و سکه هم کاهش یابد و امیدواریم بازار ارز به گونه‌ای مدیریت شود که عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا شاهد تکرار قیمت‌های نجومی در این بازار نباشیم. ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار سکه و طلا با ریزش نرخ ارز اظهار کرد: طبیعی است که با ریزش نرخ ارز قیمت طلا و سکه هم کاهش یابد و امیدواریم بازار ارز به‌گونه‌ای مدیریت شود که عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا شاهد تکرار قیمت‌های نجومی در این بازار نباشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه این چند روز  بازار ارز به آرامش نزدیک شده است، ادامه داد: اگر در همین مسیر حرکت کنیم، دیگر نوسانات هیجانی و ناگهانی رخ نمی‌دهد و شاهد آن نخواهیم بود که در یک ساعت هر گرم طلا ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد. البته همواره نوسان‌های جزئی از قدیم بوده و این نوسانات ناچیز نمی‌تواند التهاب‌آفرین باشد و پس از این هم وجود خواهد داشت.

محمدولی درباره میزان تقاضا در بازار در چند روز گذشته گفت: مانند هر دوره‌ای که نرخ‌ها رو به کاهش است، تقاضا هم کم بوده و مردم بیشتر فروشنده طلا و سکه بودند.

محمدولی درباره کاهش جزئی سکه نسبت به روز گذشته به‌رغم انتظارات برای ریزش بیشتر قیمت‌ها گفت: هیچ مقاومتی برای ریزش قیمت طلا و سکه در بازار وجود ندارد برخلاف اینکه در روزهای رشد قیمت بازار، عده‌ای در معاملات کاغذی شیطنت‌هایی برای افزایش بیشتر طلا می‌کردند، اما امروز برای کاهش قیمت‌ها مقاومتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سکه بیشتر از طلا قیمت خود را نسبت به ریزش نرخ دلار حفظ کرده که دلیل آن هم به میزان عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

 

منبع: دنیای اقتصاد
  • فقیر ارسالی در

    ارع بنظر میرسه چیزی نیس
    ۵۰ هزار تومان چیزی نیس که ۱۰۰ هزار تومان نوسان چیزی نیس ک
    هیچ چیز درست نیس دیگه از همه امیدمون بریده نمیدونیم کی پاسوخگو هس
    ۲۵ سالمه یک انگشتر نمیتونم بخرم چطور انتظار دارن ازدواج کنیم نمیدونم
    والله نمیتونیم خرج خودمونو دربیاریم چ برسه ازدواج کنیم
    ممنون از گرونیِ همه چیز بازم اگه میتونین گران تر کنین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها