|
کدخبر: 133661

مهم‌ترین اولویت اقتصاد ایران چیست؟

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، از بین بردن مشکلات داخلی و حرکت به سمت تولید، مهم‌ترین اولویت اقتصاد ایران در شرایط کنونی خواهد بود.

اقتصاد مهم‌ترین اولویت اقتصاد ایران چیست؟

جمشید عدالتیان شهریاری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته و در دوره اجرای برجام با آن مواجه شد، این تصور بود که تحریم‌ها کنار رفته و می‌توان برای مدتی طولانی، در مسیر جدید ایجاد شده، اهداف مدنظر کشور را پیگیری کرد، موضوعی که در سه سال گذشته دیدیم که به راحتی می‌تواند تغییر کند.

به گفته وی، بازگشت تحریم‌ها در دوره ترامپ نشان داد، که هرچند پیگیری دیپلماسی اهمیت بسیار زیادی دارد و این که اقتصاد ایران بتواند خود را در جریان تحولات جهان قرار دهد یک اولویت غیر قابل چشم پوشی به حساب می‌آید اما در عمل باید به تاثیرات تداوم تحریم‌ها نیز فکر کرد.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تداوم تحریم‌ها، بیان کرد: ایشان با توجه به تجربیات سال‌های گذشته چندی قبل تذکر دادند که برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، باید با توجه به شرایط داخلی و با استفاده از ظرفیت‌هایی باشد که ما در ایران در اختیار داریم و از این رو باید طوری حرکت کرد که تحریم‌ها بنا نیست کنار رود و اقتصاد ایران با توجه به همین شرایط باید کار خود را ادامه دهد.

عدالتیان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه تولیدی در اقتصاد ایران بیان کرد: ما در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌های امریکا، توانستیم بازارهای بین‌المللی را تا حدی حفظ کنیم اما برای توسعه این فعالیت باید دستان تولید باز شود، فضای کسب و کار بهبود یابد و دردسرهایی که امروز در داخل وجود دارد کنار بروند.

وی اضافه کرد: در صورتی که فضا برای تولید فراهم شود، باید کالاهای ایرانی با کیفیت بالاتری تولید شوند و امکان رقابت با نمونه‌های خارجی را چه در داخل و چه در خارج کشور پیدا کنند. در چنین بستری حتی می‌توان به توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیز فکر کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها