|
کدخبر: 132799

دلار ۲۰ هزار تومانی در هفته بعد چقدر محتمل است؟

با ادامه کاهش قیمت دلار و ورود به کانال ۲۷ هزار تومانی و افزایش احتمال برد بایدن، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند قیمت دلار فردایی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است. آیا قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان هم ممکن است سقوط کند؟

 امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه قیمت دلار و طلا ریزش شدیدی را تجربه کردند.

در ادامه روز، با ادامه کاهش قیمت دلار و ورود به کانال ۲۷ هزار تومانی و افزایش احتمال برد بایدن، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند قیمت دلار فردایی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است.

کانال تلگرامی خبر فوری خبر داده که با رسیدن بایدن به مرز پیروزی در انتخابات آمریکا، قیمت دلار فردایی، به کانال ۲۴ هزار تومان رسید که نسبت به چند روز اخیر شش هزار تومان کاهش یافته است. برخی کارشناسان معتقدند با پیروزی نهایی بایدن، دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید و در صورت تحقق وعده بایدن مبنی بر احیای برجام و آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، در حوالی ۱۵ هزار تومان تثبیت می‌شود.

اما آیا قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان هم ممکن است سقوط کند؟ آیا امکان دارد در کوتاه‌مدت مثلا هفته بعد قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان کاهش یابد؟

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که پیش از این، این کاهش را محتمل دانسته بودند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.(خبرآنلاین)

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را داشتند توصیه کرده بود که ریسک دلار ۲۰ هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته بود: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان(و رسیدن به ۲۰ هزار تومان) ریزش داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر