|
کدخبر: 132345

بدقولی درباره جاماندگان یارانه معیشتی

در حالی نیمه دوم سال ۹۹ را سپری می‌کنیم که دولت تدبیر و امید به وعده خود در رابطه با جاماندگان "یارانه معیشتی" عمل نکرده است و البته برنامه‌ مشخصی نیز برای خانواده‌های جامانده ندارد.

دولت روحانی در حالی از آذر ماه سال گذشته در پی افزایش شدید قیمت بنزین اقدام به واریز یارانه معیشتی از محل درآمد دولت از بخشی از این درآمد به تعدادی از خانواده‌ها کرد که قرار بود در ادامه خانواده‌های جامانده متقاضی دریافت یارانه معیشتی در خرداد امسال پس از بررسی به لیست گیرندگان یارانه معیشتی اضافه شود اما مسئولان دولتی این بار هم در این زمینه بدقولی کرده‌اند.

نخستین مرحله یارانه معیشتی در تاریخ‌های ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ۹۸ توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس لیست ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و در ادامه نیز دومین مرحله یارانه معیشتی در ۱۰ دی ماه سال گذشته واریز شد و مرحله سوم یارانه معیشتی نیز در ۱۰ بهمن ماه ۹۸ واریز شد.

در ادامه نیز سازمان برنامه و بودجه، مبلغ یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند که بر اساس آمار اعلام شده هم‌اکنون ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند اما در این بین خانواده‌های متعددی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند.

در همین زمینه تعداد زیادی از خانواده‌های متقاضی با مراجعه به وزارت رفاه و فرمانداری‌ها درخواست دریافت یارانه معیشتی را داشته‌اند و از مسئولان دولتی به ویژه شخص رئیس‌جمهوری درخواست رسیدگی داشته‌اند.

در حالی هموطنان در شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در تنگنا و سختی هستند که اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی مسئولان مربوطه جای تعجب و پرسش دارد و این در حالی‌ست که دولت بنا دارد طی هفته‌های آتی، بر اساس مصوبه مجلس، یارانه جدیدی را به خانواده‌های شناسایی شده بدهد.

 

منبع: تسنیم
  • فرییا زینیوند ارسالی در

    باسلام بنده زنی مستمر بگیر هستم از خرم ا باد با ۳ جوان مجرد معیشتی بمن تعلق نگرفت ه باید چکار کنم

  • حسین ارسالی در

    دولت اگر بخواهد به عدالت رفتار کند باید مجدا برسی کند عدهای کارمندو بارنشسته با افزایش حقوق بخشی از مشکلات انها حل شده عدهای در شرایط کرونایی بیکا ر شده اند ودر امد انها به شدت کاهش یافته دولت وضعبت فعلی فرد را ببیند نه برای راحتی خود به شناشایی قبلی اکتفا کند البته بعید می دانم دولت چنین کاری مسولین به فکر این چیزها نیستند خانمی در دوره قبل وضعیتی داشته الان بی سر پرست هست ایا به ابن چیرها دولت توجه دارد در دوره قبل خانواده چها رنفره که 6میلیون حقوق داشته با رانه معبشتی می گرفته حالا در امد این خانواده 14 میلیون شده است اکنون یارانه معیشتی می گیرد در ست عکسی خانواده ای با 7میلیون 4 نفره قبلا یارانه نمی گرفته اکنون در امد ان کمتر از 3 میلیون هست ایا نباید دولت تجدید نظر کند ازمون وسع هر 6ماه یکبار باید انجام شود انها که در جهت تحقق عدالت تلاش نمی کنند مد یون هستند من این حرف را برای خودم نمی گوییم من مسولیتم را ادا کردم و ان اقا که ریش می گذارد یقه هم تا اخر می بندد ودر پشت میز دولت نشسته از بیت االمال استفاده می کند اکر به عدالت برسی نکند به خدا مدیون است

  • وطن ارسالی در

    دولتي به دستش تو جيب ملت باشد و كلاً جز چپاول ملت و به ورشكستگي كشاندن صنعت / ايمان و اعتماد ملت چيزي براي گفتن ندارد .

  • پارسا ارسالی در

    از رسانه گسترش متشکر و خواهشمندیم اجازه بدهند تا هرآنچه غیر از توهین ، فقط توهین دیگر حرفهای مردم که همه از نابرابری که از ناتوانی مسئول مربوطه است به گوش مسئول ین ..........مدعی و حق به جانب برسد . که البته بارها و بارها........چه کردند که اینبار....

  • پارسا ارسالی در

    با افزایش روزانه هرچه بیشتر ایرانی در زی رو کردن سطل اشغال کنار خیابان و دیده شدن آن در رسانه ها ، بیشتر سبب خشنودی و ایج اد احساس پیروزی مسئولین را به همراه دارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها