|
کدخبر: 131986

معامله گران دلار و سکه کنار کشیدند؟

امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟

اقتصاد معامله گران دلار و سکه کنار کشیدند؟

روز یک‌شنبه، سکه در مقایسه با قیمت بسته شده روز قبل نزدیک به یک‌میلیون تومان یعنی در حدود ۷ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. قیمت سکه از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ در ساعت ۱۱ ظهر به ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در ساعت پنج بعدازظهر رسید. هیچ‌کدام از بازارها در دومین روز هفته چنین افزایشی را تجربه نکردند.

قیمت دلار هم تجربه مشابهی داشت و در ۱۷۰۰ تومان در مقایسه با قیمت روز شنبه بالا رفت. البته تمام این افزایش‌ها در نیمه دو بازار رخ داد. نیمه‌ای که روی موج خبری پرنوسان شد و در نهایت قیمت سکه و دلار را از سطح نمودار بالا برد. در حالی که انتظار می‌رفت بازار به جهت فضای تردید در موقعیت خرید جدی قرار نگیرد اما سکه بازان دیروز رو به خرید آوردند و با افزایش تقاضا قیمت سکه بالا رفت. با این حساب روند بازار امروز سکه و دلار چگونه است.

فرصت فروش در بازار سکه و دلار

 درست است که معامله گران سکه روز یک‌شنبه در موقعیت خرید قرار گرفتند و یکی از شدیدترین افزایش‌های دو هفته اخیر را برای سکه و دلار رقم زدند؛ ولی این میزان رشد در بازه زمانی کوتاهی به ثبت رسید و نمی‌توان از آن نتیجه گرفت که روند فکری و انتظارات معامله گران دچار تغییر خاصی شده است.

حتی یک نشانه مقابل وجود دارد که احتمال افت هر دو بازار را تقویت بیشتری می‌کند. دلار و سکه در ۱۸ روز اخیر، پس از هر ریزش قیمت، افزایش قیمتی را تجربه کرده‌اند و پس‌ازآن بار دیگر موقعیت فروش در بازار بیشتر شده است. طبق این الگو، هر افزایشی فرصتی برای نوسان گیری و خروج از بازار در قیمت‌های بالا بوده است و این اتفاق می‌تواند یک روز قبل از برگزاری انتخابات امریکا هم رخ دهد. بااین‌حال، بازار روز یک‌شنبه حداقل به‌صورت مقطعی باخبر پیش روی ترامپ در برخی ایالت‌های حساس، توانست افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند و درصورتی‌که این اتفاق جدی باشد، احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت سکه و دلار

بااین‌حال، دشوار است که تصور کنیم، معامله گران بزرگ یک روز پیش از وقوع مهم‌ترین رخدادهای خبری سال ۹۹ در موقعیت خرید برای دلار یا سکه قرار بگیرند. به نظر می‌رسد امروز حجم معاملات نقدی بسیار افت کند و هر نوسانی هم رخ دهد، تحت تأثیر معامله گران فردایی و اعتباری باشد.

شب گذشته برخی اتاق‌های مجازی معاملات فردایی تعطیل شدند و از اعلام قیمت سکه و قیمت دلار در قالب معاملات آتی خودداری کردند. دلیل نوسان‌های شدید اعلام شد اما به نظر می‌رسد به دلیل ریسک بالای معاملات بسیاری از معامله گران بزرگ از بازار کنار کشیده‌اند. در چنین شرایطی، کاهش یا افزایش قیمت دلار، از روند آتی قیمت خبر خاصی نمی‌دهد و تنها به‌منظور نوسان گیری قبل از اعلام نتایج انتخابات امریکا با تحریک نوسان گیران صورت گرفته است.

بازیگران بزرگ به‌احتمال‌زیاد تماشاچی وقایع بازار خواهند بود و تنها اگر شانس ترامپ یا بایدن نسبت به‌روزهای قبل تغییر معناداری پیدا کنند، کمی فروشنده یا خریدار خواهند شد.در این میان، می‌توان به روند قیمت درهم هم دقت کرد و از آن برای پیش‌بینی قیمت‌ها کمک گرفت. امروز مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای این ارز مهم است. برگشت به زیر آن، سیگنال نزولی را تقویت می‌کند و تا زمانی که بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، فروشنده‌های زیادی در بازار پیدا نخواهند شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها