|
کدخبر: 131699

قیمت دلار چقدر پایین آمد؟

روز شنبه، اسکناس امریکایی از مرز ۲۸ هزار تومانی به راحتی پایین رفت و در مقطعی حتی زیر ۲۷ هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع امروز چقدر بود؟

اقتصاد قیمت دلار چقدر پایین آمد؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز یکشنبه ۱۱ آبان ۹۹ چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

در نخستین روز کاری هفته، دلار و سکه ریزش دیگری را تجربه کردند؛ روز شنبه، اسکناس امریکایی از مرز ۲۸ هزار تومانی به راحتی پایین رفت و در مقطعی حتی زیر ۲۷ هزار تومان معامله شد.

کف قیمت دلار در روز اول هفته حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان بود. در ساعات انتهایی روز قیمت کمی از این کف بالا آمده بود و روی عدد ۲۷ هزار تومانی معامله می‌شد. این قیمت هزار تومان کمتر از روز انتهایی هفته گذشته بود. قیمت نهایی روز شنبه، ۵ هزار و ۱۰۰ تومان(معادل با ۹/ ۱۵ درصد) از سقف سال ۹۹ کمتر بود.

پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه، اسکناس امریکایی به سقف ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان خورد و پس از آن، حدود ۱۶ روز است که در مسیر ریزشی حرکت کرده است. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که پوزیشن و موقعیت غالب معامله‌گران ارزی در هفته‌های اخیر«فروش» بوده است. برخی معامله‌گران حتی در هفته‌های اخیر بارها عنوان کرده بودند که «هر بالایی، فرصتی برای فروش» است.

مقصود از این جمله آن بود که هر زمان قیمت دلار کمی بالا رفت، اقدام به فروش کنید، چرا که قیمت در مسیر ریزشی قرار دارد و هر افزایشی، تنها تنفسی در مسیر نزول خواهد بود. به عبارت دیگر، رفتار معامله‌گران در هفته‌های اخیر بیشتر بر مبنای فروش ارز تنظیم شد و کمتر به‌دنبال خرید ارز به‌منظور نگهداری آن بودند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها